Aktivera formuler z8

Moderator: otto

dav1d1nho
Inlägg: 9
Blev medlem: tor aug 17, 2017 7:17 pm

Aktivera formuler z8

Inlägg av dav1d1nho »

Jag har beställt en formuler z8 och jag har lite funderingar på Iptvkings instruktioner.

De skriver: "Börja med att lägga in ID på dashboarden, ID börjar på 00:1A:79 och står på boxens kartong, och den lägger du in genom att trycka på “ADD MAG” på ditt abonnemang inne på Dashboarden, dina abonnemang hittar du genom att välja “Manage Lines” på vänstra fliken"

När jag loggar in i dashboarden hittar jag ingenting som heter "ADD MAG". Jag hittar däremot något som heter "ADD Enigma2". Trycker jag på den kan jag ändra och uppdatera MAC-adress i fliken MAG.

Är det samma ställe som de pratar om i instruktionerna?

Ska jag i sådana fall bara ändra nuvarande MAC-adress jag har för min tvip-box till den som står på formuler z8-lådan och trycka på uppdatera?
GHSWE
Inlägg: 2
Blev medlem: lör jan 18, 2020 10:54 am

Re: Aktivera formuler z8

Inlägg av GHSWE »

Hej,

Jag har köpt en TV-box Formuler Z8, fungerar den bra i Ert system?
Är det någon som vet?
dav1d1nho
Inlägg: 9
Blev medlem: tor aug 17, 2017 7:17 pm

Re: Aktivera formuler z8

Inlägg av dav1d1nho »

Det fungerar klockrent för mig!
Smet8556
Inlägg: 1
Blev medlem: ons feb 06, 2019 7:05 pm

Re: Aktivera formuler z8

Inlägg av Smet8556 »

dav1d1nho skrev:Jag har beställt en formuler z8 och jag har lite funderingar på Iptvkings instruktioner.

De skriver: "Börja med att lägga in ID på dashboarden, ID börjar på 00:1A:79 och står på boxens kartong, och den lägger du in genom att trycka på “ADD MAG” på ditt abonnemang inne på Dashboarden, dina abonnemang hittar du genom att välja “Manage Lines” på vänstra fliken"

När jag loggar in i dashboarden hittar jag ingenting som heter "ADD MAG". Jag hittar däremot något som heter "ADD Enigma2". Trycker jag på den kan jag ändra och uppdatera MAC-adress i fliken MAG.

Är det samma ställe som de pratar om i instruktionerna?

Ska jag i sådana fall bara ändra nuvarande MAC-adress jag har för min tvip-box till den som står på formuler z8-lådan och trycka på uppdatera?
Hejsan!
Vart det via ADD Enigma2 som man ändrade MAC-adressen?
Med vänlig hälsning, Anders
violett
Inlägg: 215
Blev medlem: lör aug 18, 2018 5:45 pm

Re: Aktivera formuler z8

Inlägg av violett »

GHSWE skrev:Hej,

Jag har köpt en TV-box Formuler Z8, fungerar den bra i Ert system?
Är det någon som vet?
Hej
ta bort den mag som står och skriv in ID som står på kartongen det börjar på 00:
Jag har också nyss köpt en z8 , gör så , då kommer den att fungera
Skriv svar