manuella inställningar på en tvip 605

Moderator: otto

ringius1
Inlägg: 7
Blev medlem: ons jun 26, 2019 4:55 pm

Re: manuella inställningar på en tvip 605

Inlägg av ringius1 »

Jag har provat både med VLC och smart tv appen och det fungerar! Problemet ligger i programvaran på boxen. Det är något skumt där. Vet inte om någon vet om det finns en bugg i den version som boxen uppgraderades till (4.2.12) Problemet är när jag ska konfigurera upp webportalen och sen ska välja API-läge så finns inte MAG alternativet där. Nu har jag gått igenom alla inställningar och även jämfört dom mot min 410 och det är samma förutom att MAG alternativet inte finns.
tobbe85
Inlägg: 2
Blev medlem: fre jun 28, 2019 3:40 pm

Re: manuella inställningar på en tvip 605

Inlägg av tobbe85 »

Hade samma problem efter uppgradering till firmware 4.2.12, MAG fanns inte som val på api mode så testade först med IPTV sen med GSTB...alla olika varianter resulterade i: "your STB is blocked..".

Sen läste jag release notes och där står det "fix: MAG API changed to GSTB.".

Så jag gjorde en factory reset, sen gjorde jag samma igen, men valde api mode: GSTB. Otroligt nog så funka det helt plötsligt. Det funkade alltså inte när jag hade testat med api mode: IPTV innan, var tvungen att köra en hård factory reset mellan ändringen till GSTB.

Ändringarna jag gjorde:

MPEG-TS buffering, msek: 5000

Portal URL: ******
Portal manager: Off
Use Web portal: Whole system
API mode: GSTB
ringius1
Inlägg: 7
Blev medlem: ons jun 26, 2019 4:55 pm

Re: manuella inställningar på en tvip 605

Inlägg av ringius1 »

ja jävlar! Tusen tack! nu fungerar det och livet blev med engång mycket roligare :)
tobbe85
Inlägg: 2
Blev medlem: fre jun 28, 2019 3:40 pm

Re: manuella inställningar på en tvip 605

Inlägg av tobbe85 »

Härligt! :)
Skriv svar