Vilken IPTV box

Moderator: otto

Keejxer
Inlägg: 4
Blev medlem: tor feb 14, 2019 10:57 am

Vilken IPTV box

Inlägg av Keejxer »

Hej! Funderar på att köpa en IPTV box men vet inte vilken jag ska välja mellan Formuler Z7+, MAG 351 eller TVIP V.605. Vilken skulle ni ha valt av dem? Har tänkt köra med kabel också.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Vilken IPTV box

Inlägg av FreddyK »

Skulle nog valt Formulera boxen av dom 3.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Ajestic
Inlägg: 1
Blev medlem: tor jul 12, 2018 3:07 pm

Re: Vilken IPTV box

Inlägg av Ajestic »

Jag har haft MAG351 tidigare, numera kör jag TVIP V.605 eftersom den är mer "stabilare" överlag. Hänger/fryser sig aldrig.

Första du ska fråga dig, är du ute efter kvalité eller prestanda?
MAG-boxar är överlägsen när det gäller bildkvalité. Både TVIP och Formuler+ kör på samma kina skit (GPU Mali 450), så det enda som skiljer dem boxarna åt är att med TVIP kan du köra stalker/portal, som på en MAG. Med Formuler och andra android boxar måste du jävlas med Kodi/StbEmu/Perfect Player. "Portalen" är för den minst insatta det absolut enklaste gränssnittet att ha och göra med.

PROBLEMET MED MAG351
1) Fryser sig konstant om du är för snabb, om du spammar upp/ner knappar t.ex. eller byter vy. Den är inte lika stabil som tidigare boxar(Har en 254w2 som backup), förmodligen för att iptv i grund och botten är öppen källkod, och det har inte blivit helt portat till 100% (men blir nog bättre i framtiden).

2 ) Tjänster börjar bli blockerad för MAG-boxar med nyaste firmwaren. Om du inte kan downgrada och stänga av automatisk uppgr (som jag gjorde med 254w2) Så kommer boxen bli obrukbar.

REKOMMENDERAS
Om du vill ha mer än bara IPTV (android store, Netflix, appar osv), ta formuler. Om du bara vill ha iptv, kör på TVIP v.605 alla dagar i veckan. Som sagt att ha Portalen som gränssnitt är tusen gånger bättre. Det blir samma bildkvalité med en Formuler. Om du vill ha ren bildkvalité och kan få MAG-boxen att fungera, kör på MAG. Spelar ingen roll vilken, min 254W2 är bättre än TVIP V.605, även om det stödjer "4k". Det är sån stor skillnad med kina GPUn, men du får vara beredd på att göra en hard-reset(on/off) ibland om den hänger sig, vilket är oftare än med TVIP.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Vilken IPTV box

Inlägg av FreddyK »

Kan annars rekommendera NVIDIA Shield som också är AndroidTV men betydligt bättre hårdvara än andra som nämns här.
Man har då på köpet stort stöd för mycket annat och inbyggd Chromecast.
Att köpa boxar man inte kan uppgradera eller hålla på med diverse patchar för att fungera är inget jag kan rekommendera.
Dessutom är det stor chans att det första man får göra om man köper en ny box nu är att byta till en äldre firmware.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Skriv svar