Först Chromecast sen box

Moderator: otto

RoyMunsonThe1st
Inlägg: 3
Blev medlem: sön jan 27, 2019 3:17 pm

Först Chromecast sen box

Inlägg av RoyMunsonThe1st »

Hej!

Jag är helt ny på detta och är inte helt med på alla boxar och förkortningar så snälla ha tålamod :)

Jag testade 24h gratis och lyckades chromecasta via telefonen och det funkar bra tycker jag, så jag beställde ett årsabbonnemang för "övriga enheter".
Jag tror ändå att jag i framtiden vill ha en sån där box. Går det att ändra abbonemangsform under tiden eller måste jag vänta ett år?
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Först Chromecast sen box

Inlägg av FreddyK »

Den fil du får är en M3U fil som går och använda på allting utan MAG/TVIP som kör mot en Stalker portal istället.
Det går lägga till MAC för en sån box vid senare tillfälle om du mailar Admin.
Ser personligen ingen fördel med box då man är ganska begränsad med en sån men fördelen med dom är att det bara är i princip plugga i och köra.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
RoyMunsonThe1st
Inlägg: 3
Blev medlem: sön jan 27, 2019 3:17 pm

Re: Först Chromecast sen box

Inlägg av RoyMunsonThe1st »

Tack för svar! Ja men det håller jag med om att man e friare med mobil/chromecast. Däremot får jag känslan att det buggar mer på chromecast än om jag skulle kört box. Jag kollar ändå 99% hemma, förutom på sommaren då jag är på landet. Men bra att veta att det funkar att ändra till MAC vid ett senare tillfälle.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Först Chromecast sen box

Inlägg av FreddyK »

Finns många boxar man kan köpa utan att att man behöver köra just MAG/TVIP eller köra över Chromecast.
Men det är upp till var och en och avgöra vad man tycker är bäst.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Skriv svar