Smidigaste boxen 2018

Moderator: otto

damir2d
Inlägg: 4
Blev medlem: lör dec 08, 2018 6:08 pm

Smidigaste boxen 2018

Inlägg av damir2d »

Hej alla,

Skulle vilja skaffa IPTV till mina föräldrar dock är jag osäker vilken box man bör skaffa då jag själv föredrar Apple TV som jag kör.
Ska vara traditionell box helst med egen fjärr och helst enkel att byta kanaler pga det är till föräldrarna.

Så bara ge förslag. Var är boxarna smidigast att köpa då jag gärna vill ha lite längre garanti än 3 månader.
atrix
Inlägg: 806
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: Smidigaste boxen 2018

Inlägg av atrix »

Raspberry Pi med Kodi.
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
damir2d
Inlägg: 4
Blev medlem: lör dec 08, 2018 6:08 pm

Re: Smidigaste boxen 2018

Inlägg av damir2d »

Absolut fungerar det med Raspberry men kan väl ändå inte vara det smidigaste för pensionärspar :)?

Ni som kör box, någon att rekommendera? TViP410 eller vad dem heter eller Mag boxar, vilken är att föredra?
Nickrock
Inlägg: 17
Blev medlem: tis sep 05, 2017 11:46 am

Re: Smidigaste boxen 2018

Inlägg av Nickrock »

Jag kör Nvidia Shield Tv med playern Iptv Extreme Pro funkar kanon :-)
atrix
Inlägg: 806
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: Smidigaste boxen 2018

Inlägg av atrix »

damir2d skrev:Absolut fungerar det med Raspberry men kan väl ändå inte vara det smidigaste för pensionärspar :)?

Ni som kör box, någon att rekommendera? TViP410 eller vad dem heter eller Mag boxar, vilken är att föredra?
Varför inte? Det är ju som vilken box som helst, den är ju konstant på, du sätter på hdmi kanalen och kan börja köra direkt, finns inga direkta inställningar dom behöver göra. Jag har en mag box, men den är aldrig på. Jag kör med open elec, enda problemet med den är väl egentligen att den inte går att uppgradera till senaste kodi, det har jag gjort på min xbox och mina datorer.
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
NettoEnergi
Inlägg: 4
Blev medlem: lör dec 22, 2018 7:20 pm

Re: Smidigaste boxen 2018

Inlägg av NettoEnergi »

Yes nu har Tomten varit o hälsat på (hoppas jag), vad kom Tomten med till föräldrarna?

Är själv på jakt efter någon enkelt, stabilt och prisvärt främst för Svenska kanaler.
NettoEnergi
Inlägg: 4
Blev medlem: lör dec 22, 2018 7:20 pm

Re: Smidigaste boxen 2018

Inlägg av NettoEnergi »

Ser att Kjell o C har ett erbjudande "DIY Media Player Mediaspelarpaket för Raspberry Pi 3" för 300,- är detta något som är användbart för IPTV?? Den skall ha KODI installerat om jag förstod rätt.
atrix
Inlägg: 806
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: Smidigaste boxen 2018

Inlägg av atrix »

NettoEnergi skrev:Ser att Kjell o C har ett erbjudande "DIY Media Player Mediaspelarpaket för Raspberry Pi 3" för 300,- är detta något som är användbart för IPTV?? Den skall ha KODI installerat om jag förstod rätt.
Den använder jag och den går mot min TVHeadEnd server, fungerar perfekt!
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
Skriv svar