Favoritlista TVIP 415 går ej att ändra...

Moderator: otto

zowanz
Inlägg: 8
Blev medlem: fre dec 01, 2017 12:48 pm

Favoritlista TVIP 415 går ej att ändra...

Inlägg av zowanz »

Går ej att ändra favoritlistan i min nyinköpta TVIP 415. Vare sig lägga till eller ta bort. Ändrar man från Only Favorites till By Number eller By Title så återställs favoritmarkeringarna till det man la in första gången.
Svar från Satvision där boxen är inköpt:
Hej,
När jag läser på nätet skriver många att Alla dessa funktioner styrs av din tv leverantör , ta detta frågan med dem
Bästa hälsningar/ Best regards
Satvision Scandinavia / Kundtjänst
otto
Inlägg: 647
Blev medlem: sön sep 24, 2017 3:05 pm

Re: Favoritlista TVIP 415 går ej att ändra...

Inlägg av otto »

Hejsan
IPTV KING kör ut streamen till alla kunder och styr ej över hur du lägger dina favoriter.
Du kan ändra dina favoriter inom den gruppen du är i tex den svenska gruppen.
Går ej att göra egna listor med andra länders kanaler till en egen fim, sport eller favoritkanaler.
Så det är nog fel i mjuk varan i din tvip 415, sedan så säljer ej IPTV KING din box utan tvip 410 och jag vet att
vissa har samma problem och andra ej.
Samma problem med Mag boxar med mjukvaran och hårdvaran att det skiljer på något sätt.
Tex att vissa kan spela in men andra kan ej, och samma problem som du har.
Gå in och skriv direkt till TVIP support och fråga där om ditt problem.
De kanske kan uppdatera till nästa uppdatering.
OttO
zowanz
Inlägg: 8
Blev medlem: fre dec 01, 2017 12:48 pm

Re: Favoritlista TVIP 415 går ej att ändra...

Inlägg av zowanz »

Endast svenska kanaler i favoritlistan. Efter en del trixande så tror jag att det är löst. Väljer man view utan epg (röd knapp) och markerar/avmarkerar en favorit (gul knapp) sedan sortera visa endast favoriter (grön knapp) för att sedan ändra till view med epg igen (röd knapp) så har ändringen skett permanent.
Skriv svar