Android Formuler Z7+, inställning av URL: adressen till IPTV King

Moderator: otto

sparren
Inlägg: 6
Blev medlem: lör mar 03, 2018 3:21 pm

Re: Android Formuler Z7+, inställning av URL: adressen till IPTV King

Inlägg av sparren »

Men adressen som du skrivit här har du ju ett kommatecken, det ska väl vara en punkt
Ryssen78
Inlägg: 6
Blev medlem: tis nov 08, 2016 3:37 pm

Re: Android Formuler Z7+, inställning av URL: adressen till IPTV King

Inlägg av Ryssen78 »

Har samma problem jag också på min formula z7+

Hur har ni skrivit alla adresser. Har gjort som jag fick info från support och de har även fått min Mac adress så det ska vara igångsatt.
Får upp en ruta där det står please check your internet connection and portal url.

Skaffade ny box för min gamla mag256 vart spärrad för iptv.

Nån som har nån idé vad jag ska göra?
w00t
Inlägg: 9
Blev medlem: sön mar 03, 2019 3:52 pm

Re: Android Formuler Z7+, inställning av URL: adressen till IPTV King

Inlägg av w00t »

Ryssen78 skrev:Har samma problem jag också på min formula z7+

Hur har ni skrivit alla adresser. Har gjort som jag fick info från support och de har även fått min Mac adress så det ska vara igångsatt.
Får upp en ruta där det står please check your internet connection and portal url.

Skaffade ny box för min gamla mag256 vart spärrad för iptv.

Nån som har nån idé vad jag ska göra?
Jag lyckades lösa det genom att installera Google Keep på min Z8 och kopiera in adresser från dator på keep och sedan kopiera från appen i Z8an till MYTVOnline 2. Måste ha skrivit fel adress ett 10 tal gånger som jag prövade innan. När jag kopierade på detta sätt gick det på första. Kanske samma fel?

Android Formuler Z8
Under manage lines:
1. Jag lade till MAC adressen i dashboard, tror ej det behövs egentligen(?) men lika bra att göra det ändå.
2. Trycker på de tre "..." > Bouquet List > Klickar i "Sweden" och allt annat man vill ha > Klicka "update" knappen.
3. Trycker på de tre "..." igen. > Download > i mitt fall "m3u With Options" > kopiera adressen.
4. Öppna MYTVOnline2 > Skapa playlist > skriv in adressen med ditt egna användarnamn och lösenord: http://tv.iptvking.iptv.uno/get.php?use ... utput=m3u8
5. Anslut
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Android Formuler Z7+, inställning av URL: adressen till IPTV King

Inlägg av FreddyK »

Bra att du fick till det men MAC address behövs inte om man kör med M3U fil utan används enbart om man ansluter till MAG portal.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
captainkinglinux
Inlägg: 2
Blev medlem: tor mar 21, 2019 5:13 pm

Re: Android Formuler Z7+, inställning av URL: adressen till IPTV King

Inlägg av captainkinglinux »

FormulerZ7+ app MYTVONLINE .. PORTALS OK EDIT PORTALNAME IPTVKing.me portal url http://mag.iptvking.iptv.uno/c/ skriver du in i appen enkelt allt du behver göra.. där ser du din mac id med överst som du skriver in på din dashboard på iptvking.me på ditt konto.. för att få det att fungera enkelt :)
Jalun54
Inlägg: 1
Blev medlem: ons aug 21, 2019 5:27 pm

Re: Android Formuler Z7+, inställning av URL: adressen till IPTV King

Inlägg av Jalun54 »

FreddyK skrev:Du kan ladda ner rätt länk från Dashboard på dom 3 prickarna under Manage Lines.
Precis som du säger den där är till MAG/TVIP eller annat där du kopplar upp dig mot portalen med.
Kör man med M3U eller Enigma2 boxar så är det andra länkar man behöver.
Vad jag kan se i ovanstående app så verkar det vara nåt helt annat och osäker på om det fungerar i den.
Vad händer om du bara skriver in portaladressen utan login?
Portalen kräver inget login utan den kollar bara efter rätt MAC address.


Vilken App skall då användas?
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Android Formuler Z7+, inställning av URL: adressen till IPTV King

Inlägg av FreddyK »

Kör den inte Android? Isf så fungerar valfri Android app till den ifall du vill köra nåt annat.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Skriv svar