TVIP S-410

Moderator: otto

FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: TVIP S-410

Inlägg av FreddyK »

Man kan skriva på TVIP's egna forum https://forum.tvip.ru/viewforum.php?f=6
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
tompa
Inlägg: 6
Blev medlem: mån jul 30, 2018 3:14 pm

Re: TVIP S-410

Inlägg av tompa »

Hej

Jo jag har gjort det också, men som standard så använder de sitt eget gränssnitt och där finns det en egen struktur för dvr och där såg det ut som det gick att ta bort filer men inte när man använder mag i portalen.
hartmann876
Inlägg: 2
Blev medlem: tor nov 29, 2018 2:47 pm

Re: TVIP S-410

Inlägg av hartmann876 »

Biramik skrev:Problemet löst!

Nästan så man skäms, :oops: för andra som är lika strulig så kan jag berätta vad som var tokigt.
Jag låg i Android läget, än fast jag gjort uppdatering av os så gick den över till Android.

Tack för eran hjälp
Settings > TV under Språk; Svenska står det Update Art; man kan välja mellan Andoid Beta / default / Linux-Q vad ska man ställa in för att det ska bli bäst, hörde att Android inte är så bra för IPTV
tacksamt för svar
hartmann876
Inlägg: 2
Blev medlem: tor nov 29, 2018 2:47 pm

Re: TVIP S-410

Inlägg av hartmann876 »

Ursäkta var kanske lite förvirrande skriven; men när man klickar på uppdaterings Art så får man 3 alternativ; Androit Beta - Linux eller default. Just nu är den på defautl, men jag kommer inte ut till menuen. När jag hade S-421 på Android kunde jag inte lägga in Port URL det kom upp en massa andra alternativ men ingen med WEB Portal. bl.a. IPTV-Portal eller Stalker Middleware etc men ingen WEB Portal sen ville dom ha namn och pinkod ellerlösenord.
Tacksam för lite upplysning och hjälp
armin_faca
Inlägg: 8
Blev medlem: lör aug 18, 2018 6:17 pm

Re: TVIP S-410

Inlägg av armin_faca »

Hej

Helt plötsligt så funkade inget på s-box 410. Nu har jag svart bild och en cirkel som laddar, men inget händer. Det bara slutade att fungera.

Vad ska man göra? Någon som vet eller har haft detta problem?
Skriv svar