TVIP 410 Diverse problem

Nick

TVIP 410 Diverse problem

Inlägg av Nick »

Hej Alla!

Jag är ny på detta med IPTV, har införskaffat en TVIP som egentligen fungerar helt fantastiskt, snabba kanalbyten o bra bild.

Men jag har lite smågrejor som jag inte vet om det beror på boxen eller tjänsten?

EGP: fungerar inget vidare, saknas på men mängd kanaler och stämmer lite sisådär...
Text: finns bara på ett fåtal kanaler, går inte att få att fungera även om man väljer svensk text när möjlighet finns.
Inspelning: fungerar, men det är stört omöjligt att titta på TV samtidigt (samma kanal naturligtvis) bilden försvinner efter ett tag för att återkomma efter några sekunder, för att sedan försvinna igen osv.

Är detta problem knutna till TVIP eller tjänsten? Blir det bättre om jag byter till en MAG box?

Tack på förhand
Nick
Nick

Re: TVIP 410 Diverse problem

Inlägg av Nick »

Bump!
Looading

Inlägg av Looading »

Att de fryser när du spelar in har med TVIP att göra följ utvecklingen här ( http://wiki.tvip.ru/en/start ) --> ( http://wiki.tvip.ru/en/tvipstb_changelog/s410/linux-qt )

EPG är jag osäker på, jag själv kör tvip 412 och min EPG har fungerat senaste veckan.
GG08

Inlägg av GG08 »

Nick skrev:Bump!
EPG har varit igång ca 1 vecka, den täcker inte vissa kanaler.

Kan bara säga att denna är betydligt mycket bättre än den vi hade för någon månad sedan.

När det gäller textningen så jobbas det på att det ska vara valbar text på kanalerna.

Ibland så tar det massor av tid tyvärr

Inspelningsläge frågan såg jag du har fått av en annan medlem

Ha en bra dag
Nick

Inlägg av Nick »

Hej!

Tack båda för era svar! Bara att ha lite tålamod :)
Mvh
Nick
Skriv svar