App för Sony smart TV

Moderator: otto

Knezooo
Inlägg: 2
Blev medlem: tis feb 15, 2022 7:52 pm

App för Sony smart TV

Inlägg av Knezooo »

Hej
Någon som har något tips på någon app som funkar på en Sony smart tv ?
Hittar ingen som verkar funka att konfigurera…
atrix
Inlägg: 803
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: App för Sony smart TV

Inlägg av atrix »

Har du Android? Kolla här:

https://www.makeuseof.com/tag/free-iptv-apps-android/

Annars vet jag inget, men flera av dessa appar är bra.
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
Knezooo
Inlägg: 2
Blev medlem: tis feb 15, 2022 7:52 pm

Re: App för Sony smart TV

Inlägg av Knezooo »

Tack
Får testa vidare verkar inte kunna hitta alla appar på Google play butiken på tvn
Det är en smart tv , har kört smartiptv samt duplexplay innan, ingen funkar längre dock.

Men när jag laddar ner min M3u så blir url en sinnessjuk lång länk med password och username skrivet , stämmer det att det är Hela den adressen jag ska skriva in i apparna ?
atrix
Inlägg: 803
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: App för Sony smart TV

Inlägg av atrix »

Det beror på appen, vissar appar skriver man bara in adressen, sedan kommer användare och lösenord, medans andra vill att man skriver in hela adressen, typ: http://iptvking.iptv.uno?username:xxx?password:xxx, finns oftast bra beskrivningar på youtube eller webbsidan på appen, men har du inte en android tv så kan det bli lite svårare att få dessa appar.
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
shannonx
Inlägg: 4
Blev medlem: tis sep 06, 2022 4:05 pm

Re: App för Sony smart TV

Inlägg av shannonx »

Hej. Du vet, det verkar för mig att du i denna situation också bör uppmärksamma en webbplats här https://oppna.info/info/24427/hur-ladda ... y-smart-tv eftersom det verkar för mig att detta kommer att vara det lämpligaste alternativet för dig där nu. Jag önskar er lycka till.
marinatedpredict
Inlägg: 3
Blev medlem: tis apr 18, 2023 2:31 am

Re: App för Sony smart TV

Inlägg av marinatedpredict »

Knezooo skrev: tis feb 15, 2022 7:54 pm Hej
Någon som har något tips på någon app som funkar på en Sony smart tv ?
Hittar ingen som verkar funka att konfigurera…geometry dash lite
Smart TV-apparater har ett annat operativsystem (Linux) och är inte anslutna till hela Android-ekosystemet. Dessutom, på grund av systembegränsningar och bristande processorkapacitet, kan äldre tv-apparater inte hantera nya appar.
Det är som att försöka installera en ny app på en första generationens smartphone. Det kräver användning av en överdriven mängd av utrustningen. Anslut en bärbar dator med en HDMI-kabel: Du spelar upp innehåll på en bärbar dator och länkar det till TV:n via en HDMI-kabel för att njuta av en större skärm.
Skriv svar