C More fungerar ej på Samsung Tizen smart tv...Hjälp

Moderator: otto

Nisse_11
Inlägg: 3
Blev medlem: fre jan 20, 2017 6:50 pm

C More fungerar ej på Samsung Tizen smart tv...Hjälp

Inlägg av Nisse_11 »

Hej.
De allra flesta kanaler fungerar.
Dock ej C More first,.hits Och series.
Står bara "connecting" .... Sen låser sig SmartIPTV appen. Måste då starta om hela tv:n

C More live 3 och 4 verkar dock fungera.




När jag testar C More med Kodi på PC fungerar det.
Likaså funkar då textning på par Visat kanaler, med Kodi,men inte med Smart IPTV. Någon som vet vad (eventuellt) göra?


Läste också till att Kodi (ännu) ej går köra på Tizen OS smart tv. Hade annars gjort det. Ser emellertid att Plex finns att ladda ner till Samsung Tizen. Fungerar dessa kanaler med Plex?
GG08
Inlägg: 640
Blev medlem: mån okt 10, 2016 8:52 pm

Re: C More fungerar ej på Samsung Tizen smart tv...Hjälp

Inlägg av GG08 »

Nisse_11 skrev:Hej.
De allra flesta kanaler fungerar.
Dock ej C More first,.hits Och series.
Står bara "connecting" .... Sen låser sig SmartIPTV appen. Måste då starta om hela tv:n

C More live 3 och 4 verkar dock fungera.




När jag testar C More med Kodi på PC fungerar det.
Likaså funkar då textning på par Visat kanaler, med Kodi,men inte med Smart IPTV. Någon som vet vad (eventuellt) göra?


Läste också till att Kodi (ännu) ej går köra på Tizen OS smart tv. Hade annars gjort det. Ser emellertid att Plex finns att ladda ner till Samsung Tizen. Fungerar dessa kanaler med Plex?
Fungerar på LG men tar lite tid att ladda..
baom
Inlägg: 4
Blev medlem: lör jan 21, 2017 12:06 pm

Re: C More fungerar ej på Samsung Tizen smart tv...Hjälp

Inlägg av baom »

För mig på tizen-tv så fungerar Cmore Live 3 och 4, 1 och 2 finns inte ens. Längre ner i listan finns Live 1-4 HD, ingen av dessa fungerar. Försöker jag starta en Cmore Live HD-kanal så står det 'connecting...' sen står det 'Not supported!'. Dock så fungerar Cmore Hockey HD. :?:
GG08
Inlägg: 640
Blev medlem: mån okt 10, 2016 8:52 pm

Re: C More fungerar ej på Samsung Tizen smart tv...Hjälp

Inlägg av GG08 »

baom skrev:För mig på tizen-tv så fungerar Cmore Live 3 och 4, 1 och 2 finns inte ens. Längre ner i listan finns Live 1-4 HD, ingen av dessa fungerar. Försöker jag starta en Cmore Live HD-kanal så står det 'connecting...' sen står det 'Not supported!'. Dock så fungerar Cmore Hockey HD. :?:
Hej

Jag har varit inne och tjeckat Nej inga Live 1-4 Fungerar och det beklagar vi.

Men vi hoppas på en lösning inom snarast.

Någon SHL match sänds i Norge lista Sport premium 2
baom
Inlägg: 4
Blev medlem: lör jan 21, 2017 12:06 pm

Re: C More fungerar ej på Samsung Tizen smart tv...Hjälp

Inlägg av baom »

GG08 skrev:
baom skrev:För mig på tizen-tv så fungerar Cmore Live 3 och 4, 1 och 2 finns inte ens. Längre ner i listan finns Live 1-4 HD, ingen av dessa fungerar. Försöker jag starta en Cmore Live HD-kanal så står det 'connecting...' sen står det 'Not supported!'. Dock så fungerar Cmore Hockey HD. :?:
Hej

Jag har varit inne och tjeckat Nej inga Live 1-4 Fungerar och det beklagar vi.

Men vi hoppas på en lösning inom snarast.

Någon SHL match sänds i Norge lista Sport premium 2
Ok, tackar för snabbt svar.
Nisse_11
Inlägg: 3
Blev medlem: fre jan 20, 2017 6:50 pm

Re: C More fungerar ej på Samsung Tizen smart tv...Hjälp

Inlägg av Nisse_11 »

Tack för svaret.
Så C - More med filmkanaler fungerar inte i Tizen.

Någon som testat Plex istället för SmartIPTV i sin Tizen OS Samsung TV?
Kanske fungerar de där,.samt kanske textning på Viasat kanalerna fungerar där?
Goffan
Inlägg: 2
Blev medlem: tis feb 27, 2018 4:38 pm

Re: C More fungerar ej på Samsung Tizen smart tv...Hjälp

Inlägg av Goffan »

Hej
Har samma problem med min nyinköpta Samsung, undrar om du fått någon rätsida på det ännu. Sen angående Plex så hitta jag inget stöd för IPTV i den när jag letade runt i den.
MrGreenwhite
Inlägg: 1
Blev medlem: sön sep 30, 2018 2:08 pm

Re: C More fungerar ej på Samsung Tizen smart tv...Hjälp

Inlägg av MrGreenwhite »

Har länge haft problem med att Cmores, Viasats och även vissa andra svenska kanaler inte fungerar i SmartIPTV appen på Samsung TVn. Har försökt ladda om allt utan framgång. I KODI och GSE appen fungerar det helt utan problem. Finns det någon lösning på problemet? Annan app eller någon inställning. Det fungerade första månaderna men har haft det såhär länge nu, drygt ett år. Sambon tror jag medvetet har tagit bort filmkanaler för att kunna se mer sport haha.
Skriv svar