Kanalerna är ej uppdelade

Moderator: otto

Samme
Inlägg: 20
Blev medlem: lör aug 18, 2018 6:18 pm

Kanalerna är ej uppdelade

Inlägg av Samme »

Gokväll!
Jag tänkte använda mig av min andra tv att se iptv på (JAG vet att man inte kan köra båda tv apparaterna samtidigt) så det kommer jag inte göra.
Men laddade ner samma app slog in appens mac nummer. Men fick inte ihop det. Sen stängde jag av tv och testade på min första tv då funkade inte iptv där ? Så märkligt! Vad gör ni alla andra? Slog in det förra mac nu och nu funkar det MEN alla kanalerna ligger under samma "rad" inte uppdelat. Vad händer? Snälla hjälp mig.. Provat allt
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Kanalerna är ej uppdelade

Inlägg av FreddyK »

Det hjälper om du skriver du kör med för grejor TV, appar, trådat, trådlöst osv?
Men då det gäller MAC address så är den aldrig samma utan olika och den är olika för trådlöst och trådat så varje TV apparat har 2 olika MAC adresser. Du ska använda "m3u with options" dvs den med m3u_plus på type annars får du inte med grupper/länder.
Senast redigerad av 1 FreddyK, redigerad totalt 0 gånger.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Samme
Inlägg: 20
Blev medlem: lör aug 18, 2018 6:18 pm

Re: Kanalerna är ej uppdelade

Inlägg av Samme »

FreddyK skrev:Det hjälper om du skriver du kör med för grejor TV, appar, trådat, trådlöst osv?
Smart TV LG & Samusung. App Smart ip tv, trådlöst till tv 2 fiber, kabel tv 1

Det stora problemet nu är kanalerna de ligge rinte grupperade längre som de gjorde innan. Tv2 får jag tyvärr inte rätt på.
Skriv svar