Belöning för den som hjälper mig att få igång IPTV

Moderator: otto

smaskisen
Inlägg: 8
Blev medlem: tis feb 26, 2019 4:08 pm

Belöning för den som hjälper mig att få igång IPTV

Inlägg av smaskisen »

Precis som rubriken lyder så får den som hjälper mig att få igång IPTV 500kr

jag har en Samsung tv och jag har följt samtliga steg nedan men inte lyckats få igång det.

1. Gå till din TV’s App Store
2. Sök efter programmet Smart IPTV
3. Kan du inte söka så ligger programmet under kategorin LIVSSTIL (Lifestyle)
4. Vissa personer med LGTV måste byta land i TVns inställningar från Sverige till Ryssland, då fungerar det.
5. När du har laddat ner Smart IPTV programmet så starta det, där får du något som heter MAC ADRESS den kan t.ex. se ut så här A5:44:6F:X3:33:76
6. Kopiera MAC Adressen eller skriv ner den.
7. Gå till denna sida http://siptv.eu/mylist/
8. Längst ner i fältet DELETE PLAYLIST skriver du in din MAC Adress och trycker på DELETE
9. Ovanför har du något som heter ”Add external playlist links (URLs), with auto-update” Här fyller du i följande
MAC: Din MAC Adress
Link: Länken du hämtat från din dashboard
File Lämnar du Tom
EPG Länk kan du hämta från din dashboard under CHANNELS och EPG ifall du vill det
Välj Various i dropdown listan
Välj Enable List Logos
Kryssa INTE i Save Online (Gör bara detta om du inte får det att fungera)
Tryck på ADD LINK

10. Starta om din TV nu och det ska fungera. När du har startat om måste du trycka på blå knapp på fjärrkontrollen för att sortera kanalerna i grupper efter länder.

skriv i tråden eller skicka pm till mig.
ledolovoled
Inlägg: 9
Blev medlem: tis feb 26, 2019 4:31 pm

Re: Belöning för den som hjälper mig att få igång IPTV

Inlägg av ledolovoled »

Smartiptvbild.png
Smartiptvbild.png (167.97 KiB) Visad 10319 gånger
Användarnamn, lösenord och MAC-adress är påhittade, du behöver naturligtvis använda dina egna uppgifter som du hittar i din dashboard för att få det att fungera.
Lycka till!
ledolovoled
Inlägg: 9
Blev medlem: tis feb 26, 2019 4:31 pm

Re: Belöning för den som hjälper mig att få igång IPTV

Inlägg av ledolovoled »

...Och när du fyllt i alla uppgifter, klickar du på den röda "send-knappen" borta till höger.

Jag gick över till Smart IPTV-appen då "smart STB" inte längre är fullt kompatibel med iptvking. Kändes först som ett nerköp, men efter att ha editerat egna playlists/m3u med kanallistor efter egen smak som jag laddat upp, så känner jag att Smart IPTV till och med ger mig en bättre användarupplevelse, med min LG och "smart remote". Krävde lite pill, men klart värt det. :D
smaskisen
Inlägg: 8
Blev medlem: tis feb 26, 2019 4:08 pm

Re: Belöning för den som hjälper mig att få igång IPTV

Inlägg av smaskisen »

Jag har gjort detta nu men händer fortfarande ingenting med bilden den står och visar URL nr 1 error.

Kan det ha med att jag bytte lösenord på dashboarden?
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Belöning för den som hjälper mig att få igång IPTV

Inlägg av FreddyK »

Lösenord på Dashboarden har inget med linen att göra utan det är olika.
Observera den MAC address som ska anges är den som står i appen för TV'n och inte den som står i Dashboard för då kommer det inte att fungera.
Står klart och tydligt punkt för punkt hur man ska göra i instruktionerna https://www.iptvking.me/instruktioner/i ... r-smarttv/
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
smaskisen
Inlägg: 8
Blev medlem: tis feb 26, 2019 4:08 pm

Re: Belöning för den som hjälper mig att få igång IPTV

Inlägg av smaskisen »

Ja MAC adressen är tagen från tv det trådbundna eftersom jag inte kör wi-fi men får det ändå inte att fungera.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Belöning för den som hjälper mig att få igång IPTV

Inlägg av FreddyK »

Har du lagt in nån MAC address i din Dashboard? Isf testa ta bort den igen.
MAC address där är bara om man kör mot MAG portalen dvs MAG/TVIP eller nån av emulator som kopplar upp sig mot den.
Sen så gör den där bilden det lite omständigt då man bara behöver gå under dom 3 prickarna och sen Download och välja länken där och kopiera.
Det är möjligt att nåt blivit galet om du skrivit av username och password som bilden visar.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
ledolovoled
Inlägg: 9
Blev medlem: tis feb 26, 2019 4:31 pm

Re: Belöning för den som hjälper mig att få igång IPTV

Inlägg av ledolovoled »

Vilken Mac-adress har du använt?
Din tv i sig har en mac-adress och det är INTE den du ska använda. Smart Iptv appen har en "egen" mac-adress till själva appen/mjukvaran. Den syns när du öppnar appen på tvn... Det är den adressen som ska användas.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Belöning för den som hjälper mig att få igång IPTV

Inlägg av FreddyK »

Nej appen visar MAC för nätverkskortet dvs samma som TVn men det är olika för Wifi och trådbunden så det är viktigt att man väljer rätt där.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
ledolovoled
Inlägg: 9
Blev medlem: tis feb 26, 2019 4:31 pm

Re: Belöning för den som hjälper mig att få igång IPTV

Inlägg av ledolovoled »

Okej det förstod jag inte men ser att du har rätt i det efter att ha dubbelkollat.
När jag går in i min tvs avancerade inställningar, ser jag samma mac-adress, precis som du sa.

Med smart STB fick jag dock en helt annan virtuell mac, där det explicit stod att det var den som skulle användas, så jag antog att alla appar gjorde så.

En sak jag inte kan förstå är dock att jag nu i helgen provade använda mitt abonnemang på annan enhet när jag var bortrest. Jag glömde ändra mac i min dashboard, men tjänsten fungerade ändå.
Jag laddade bara ner smart iptv trial till en annan smart-tv, gick in på nätet och bytte mac i appen, men inte i dashboard och det funkade.
Nu har jag ändrat tillbaks igen, då jag är hemma.
Ska väl inte klaga på att det fungerade för bra...
Blev bara så konfunderad. :roll:
Skriv svar