Vad ska köpas? wifi fungerar det?

Moderator: otto

TTb
Inlägg: 1
Blev medlem: lör maj 05, 2018 4:36 am

Vad ska köpas? wifi fungerar det?

Inlägg av TTb »

Ja jag har precis varit inne o kollat på min fiber bredbandsleverantör IPOnly o ser de kostar en hel del o ha tv där men bredband är billigare. Så för att se på iptv,
vilken hastighet ska jag beställa på bredbandet?

Är det möjligt att köra det här trådlöst på ngt sätt? Om så är vad ska jag skaffa ngn speciellt bra router, mer utrustning?
Om inte möjligt trådlöst vad använder jag då enklast o billigast

Det jag har just nu är en LG tv 2 år gammal smart säger den att den är oxå
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Vad ska köpas? wifi fungerar det?

Inlägg av FreddyK »

Minst 20-30mbit är att rekommendera men minst 100mbit börjar väl vara standard för fiber idag.
Dte viktiga är att man har stabil uppkoppling mot servern så vilken routing din ISP har och din utrustning som router, box osv har större betydelse än själva hastigheten. Spelar ingen roll om man har Bahnhof 10gbit uppkoppling om routing och utrustning ställer till det.
Trådlöst fungerar om man har bra router med stabil trådlös uppkoppling men om man kan så är såklart kabel att rekommendera.
Netgear routrar har alltid fungerat bra för mig och man kan flasha in DD-WRT i dom för mer funktionalitet.
Denna finns för bra pris just nu men är inte den allra nyaste modellen https://www.inet.se/produkt/5402400/net ... awk-ac1900
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Skriv svar