Infomir blockar IPTV??

Moderator: otto

FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Infomir blockar IPTV??

Inlägg av FreddyK »

Som jag sa i förra inlägget det går inte att uppdatera genom "Software update" då får man det där felet.
All flashning måste göras från "Recovery flash utility" menyn och inte under vanliga "Software update" för då får man det där felet många får med signature. Anledningen till det är att det inte är officiella firmwares från Infomir.

https://wiki.infomir.eu/eng/set-top-box ... 24-349-351
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
aeonizer
Inlägg: 7
Blev medlem: tor sep 20, 2018 1:42 pm

Re: Infomir blockar IPTV??

Inlägg av aeonizer »

Hej FreddyK!

Recovery flash utility menyn kommer jag till genom att hålla inne meny samtidigt som jag startar om boxen?

Sedan välja update?

Tack igen...
aeonizer
Inlägg: 7
Blev medlem: tor sep 20, 2018 1:42 pm

Re: Infomir blockar IPTV??

Inlägg av aeonizer »

Hej igen.

Jag fick det att fungera med din fil FreddyK!! MAG254: https://cdn-static.ams3.cdn.digitalocea ... oblock.zip

Funkade utmärkt i Recovery flash utility menyn.

Viktigt att man använder usb uttaget där bak på din magbox och INTE där fram för då funkade det inte för mig.

Tack igen!!
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Infomir blockar IPTV??

Inlägg av FreddyK »

Bra att det löste sig.
Glöm heller inte steget att stänga av autoupdate vilket man borde ha gjort för åtminstone för ett halvår sen.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
aeonizer
Inlägg: 7
Blev medlem: tor sep 20, 2018 1:42 pm

Re: Infomir blockar IPTV??

Inlägg av aeonizer »

Japp, Klart. :)

Det gör man under "inner portal" för alla som inte vet :-).
Humble_620
Inlägg: 3
Blev medlem: ons mar 13, 2019 3:53 pm

Re: Infomir blockar IPTV??

Inlägg av Humble_620 »

När det gäller Mag265 tog jag hem zip filen på länken från IPtvking och extraherade innehållet på en tom usb-sticka (fat32, max 16meg). På stickan ligger då automatiskt en map som heter mag235 innehållande imagefilen (firmware). Ni ska inte lägga zip-filen i en egen skapad mapp som ni döpt till mag235 som IPtvking skrev. Jag stoppade in stickan i Mag:en, höll ner menyknappen samtidigt som jag startade om Mag:en. Då kommer ni till Recovery flash utility menyn där gick jag till uppgrade/update-menyn och klickade mig vidare (välj, från usb) och vips så gick hela installationen igenom utan signatur-fel och Mag:en fungerar igen. Alla kanaler, allt fungerar. Kom ihåg att gå in och stäng av autoupdate innan ni gör detta bara så det inte blir samma igen. Den förklaring som stod i IPtvking:s mail fungerade inte så jag backade därifrån alla steg för att skala ner alternativen och vips så gick det. Hoppas ni kan vara hjälpta av det här, mycket nöje...
Länk till uppdaterings-zip (neddatering) för Mag265.

https://cdn-static.ams3.cdn.digitalocea ... oblock.zip
Humble_620
Inlägg: 3
Blev medlem: ons mar 13, 2019 3:53 pm

Re: Infomir blockar IPTV??

Inlägg av Humble_620 »

Aladin skrev:Jag också Har två boxar, men ingen av dom fungerar.
För mig står det enbart "Please check your internet connection and portal URL.....
Internet har jag både via Ethernet samt Wifi så det är inte problemet.
Snälla hjälp ... Jag vet inte vad som händer .. alltid det här problemet

När det gäller Mag265 tog jag hem zip filen på länken från IPtvking och extraherade innehållet på en tom usb-sticka (fat32, max 16meg). På stickan ligger då automatiskt en map som heter mag235 innehållande imagefilen (firmware). Ni ska inte lägga zip-filen i en egen skapad mapp som ni döpt till mag235 som IPtvking skrev. Jag stoppade in stickan i Mag:en, höll ner menyknappen samtidigt som jag startade om Mag:en. Då kommer ni till Recovery flash utility menyn där gick jag till uppgrade/update-menyn och klickade mig vidare (välj, från usb) och vips så gick hela installationen igenom utan signatur-fel och Mag:en fungerar igen. Alla kanaler, allt fungerar. Kom ihåg att gå in och stäng av autoupdate innan ni gör detta bara så det inte blir samma igen. Den förklaring som stod i IPtvking:s mail fungerade inte så jag backade därifrån alla steg för att skala ner alternativen och vips så gick det. Hoppas ni kan vara hjälpta av det här, mycket nöje...
Länk till uppdaterings-zip (neddatering) för Mag265.

https://cdn-static.ams3.cdn.digitalocea ... oblock.zip
Humble_620
Inlägg: 3
Blev medlem: ons mar 13, 2019 3:53 pm

Re: Infomir blockar IPTV??

Inlägg av Humble_620 »

xooz skrev:Har provat uppdateringen men får ett felmeddelande när jag ska uppdatera

Update status : wrong signature

Någon som vet felet ?
När det gäller Mag265 tog jag hem zip filen på länken från IPtvking och extraherade innehållet på en tom usb-sticka (fat32, max 16meg). På stickan ligger då automatiskt en map som heter mag235 innehållande imagefilen (firmware). Ni ska inte lägga zip-filen i en egen skapad mapp som ni döpt till mag235 som IPtvking skrev. Jag stoppade in stickan i Mag:en, höll ner menyknappen samtidigt som jag startade om Mag:en. Då kommer ni till Recovery flash utility menyn där gick jag till uppgrade/update-menyn och klickade mig vidare (välj, från usb) och vips så gick hela installationen igenom utan signatur-fel och Mag:en fungerar igen. Alla kanaler, allt fungerar. Kom ihåg att gå in och stäng av autoupdate innan ni gör detta bara så det inte blir samma igen. Den förklaring som stod i IPtvking:s mail fungerade inte så jag backade därifrån alla steg för att skala ner alternativen och vips så gick det. Hoppas ni kan vara hjälpta av det här, mycket nöje...
Länk till uppdaterings-zip (neddatering) för Mag265.

https://cdn-static.ams3.cdn.digitalocea ... oblock.zip
xooz
Inlägg: 3
Blev medlem: mån nov 26, 2018 11:15 am

Re: Infomir blockar IPTV??

Inlägg av xooz »

hej

får det inte att funka

när jag trycker att jag ska ladda upp via usb så står det att filen inte hittas...

vad gör jag för fel?
Maver1ck
Inlägg: 3
Blev medlem: tis mar 12, 2019 11:05 pm

Re: Infomir blockar IPTV??

Inlägg av Maver1ck »

FreddyK skrev:På samma sätt som du gjorde första gången.
All flashning måste göras från "Recovery flash utility" menyn och inte under vanliga "Software update" för då får man det där felet många får med signature.
Jag har gjort det från Recovery flash utility, får inget fel med signature. Problemet jag har är att under "Server" i Settings så finns bara "General" och "More". Den kategorin som heter "Portals" har försvunnit från min box så det är det jag behöver hjälp med.
Skriv svar