Mag 256

Moderator: otto

Mercedesboy
Inlägg: 30
Blev medlem: lör okt 21, 2017 11:53 pm

Mag 256

Inlägg av Mercedesboy »

Hej har en mag 256 v1 som fungerat bra i cirka 1 är.Har märkt senaste månaden att den fastnar när man ska bläddra mellan kanaler och svarar inte när man trycker på fjärrkontrollen.Den är fryst.
Lösning dra ur strömsladd och starta om men ibland får jag göra det 3 gånger innan det fungerar.
Är det ett problem efter senaste uppdatering eller ett värme problem på mag 256? fungerat bra 1 år innan dessa frysningar.
Mercedesboy
Inlägg: 30
Blev medlem: lör okt 21, 2017 11:53 pm

Re: Mag 256

Inlägg av Mercedesboy »

He jag igen har prövat koppla ur internet och ström över natten verkar hjälpa ett par dar sen seg igen.
Darjusha
Inlägg: 20
Blev medlem: ons sep 14, 2016 7:25 pm

Re: Mag 256

Inlägg av Darjusha »

Jag har haft även liknande problem med min MAG 250. Blivit mycket mer seg nu samt kan den ibland inte alls komma in i portalen för den stängs av mitt i allt och startar om.
Jag tror att problemet ligger i att den hänger sig och är på över natten och därmed börjar strula pga överhettning. Man får prova och ta ut strömkabeln på natten och sätta in den på morgonen igen och se om det börjar funka.
Mercedesboy
Inlägg: 30
Blev medlem: lör okt 21, 2017 11:53 pm

Re: Mag 256

Inlägg av Mercedesboy »

Hej prata med en kompis som har en mag 254 fick starta om flera gånger och koppla ut både ström och datakabel innan han kom in på tv kanalen idag. Han tyckte den blivit seg på senaste tiden. Är det fler som upplevt detta problem.
otto
Inlägg: 647
Blev medlem: sön sep 24, 2017 3:05 pm

Re: Mag 256

Inlägg av otto »

Mercedesboy skrev:Hej prata med en kompis som har en mag 254 fick starta om flera gånger och koppla ut både ström och datakabel innan han kom in på tv kanalen idag. Han tyckte den blivit seg på senaste tiden. Är det fler som upplevt detta problem.
Har varit något temporärt fel som gjorde att det tog extra lång tid att logga in sedan uppdateringar och nya kanaler som kommit
och då under alla kanaler.
Vill du så gå in i din Bouquet Lista och rensa ut vilka kanaler du ej använder typ Rumänien och Bulgarien mm om du inte vill ha de kvar
så kommer det att gå lite bättre att logga in enligt Admin
OttO
Vestman1
Inlägg: 16
Blev medlem: lör dec 23, 2017 11:07 am

Re: Mag 256

Inlägg av Vestman1 »

Har inga kanaler på min mag box 256 nån annan som är utan ?
Realtor67
Inlägg: 22
Blev medlem: sön maj 20, 2018 8:27 am

Re: Mag 256

Inlägg av Realtor67 »

Japp samma här.
Förhoppningsvis tillfälligt, men det kan även vara så att Infomir har blockat Iptv vilket de är på gång att göra nu. Viktigt därför att stänga av autoupdate i inner portal. Jag gjorde det igår kväll,men kanske för sent...?
Det skall dock finnas en lösning vilket jag hoppas postas av admin inom kort.
Vestman1
Inlägg: 16
Blev medlem: lör dec 23, 2017 11:07 am

Re: Mag 256

Inlägg av Vestman1 »

Realtor67 skrev:Japp samma här.
Förhoppningsvis tillfälligt, men det kan även vara så att Infomir har blockat Iptv vilket de är på gång att göra nu. Viktigt därför att stänga av autoupdate i inner portal. Jag gjorde det igår kväll,men kanske för sent...?
Det skall dock finnas en lösning vilket jag hoppas postas av admin inom kort.
Hoppas på en snabb lösning :-)
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Mag 256

Inlägg av FreddyK »

Ja du kan ju flasha en gammal update manuellt.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Mercedesboy
Inlägg: 30
Blev medlem: lör okt 21, 2017 11:53 pm

Re: Mag 256

Inlägg av Mercedesboy »

otto skrev:
Mercedesboy skrev:Hej prata med en kompis som har en mag 254 fick starta om flera gånger och koppla ut både ström och datakabel innan han kom in på tv kanalen idag. Han tyckte den blivit seg på senaste tiden. Är det fler som upplevt detta problem.
Har varit något temporärt fel som gjorde att det tog extra lång tid att logga in sedan uppdateringar och nya kanaler som kommit
och då under alla kanaler.
Vill du så gå in i din Bouquet Lista och rensa ut vilka kanaler du ej använder typ Rumänien och Bulgarien mm om du inte vill ha de kvar
så kommer det att gå lite bättre att logga in enligt Admin
OttO
Hej igen hur gör man för att gå in i Bouquet listan om man vill rensa länder man inte tittar på? Har mag 256
Skriv svar