Kanaler fastnar i Mag410!

Moderator: otto

Maverick
Inlägg: 4
Blev medlem: sön dec 23, 2018 4:55 pm

Kanaler fastnar i Mag410!

Inlägg av Maverick »

Hej,
Man fastnar i kanallistan och man måste backa till land-listan för att komma tillbaka och det tar tid. Problemet upprepas dessutom. Andra huvudmenyer funkar inte, filmer, serier osv. Jag har startat om boxen 1000ggr och startat om router, provat på 2 olika boxar med olika fjärr. Jag har 100Mb internet.
Har inte haft problem förrän 1-2 månader tillbaka.
Tacksam för hjälp.
otto
Inlägg: 647
Blev medlem: sön sep 24, 2017 3:05 pm

Re: Kanaler fastnar i Mag410!

Inlägg av otto »

Hejsan
Koppla av allt du har hemma typ wifi, uppkopplade datorer och annat som är inloggat.
Ha din huvud dator inkopplad med nätverks sladd direkt till din router eller direkt i i nätverks uttaget,
Sedan läser dubinformations kspitlet som finns på forumet.
Typ kör test mot Holland på olika tider en dag.
Test på dagtid och natt brukar vara bättre än mellan kl17:00-22:00 då nätet är överbelastat för det mesta.
Sedan feedbacka tillbaka här till mig så kör vi vidare.
Sedan många som har typ 100 Mbit ligger runt 20-30Mbit vid test mot Holland och då ligger man precis på marginalen där det funkar
Har sagt till en massa folk be om test 1-2veckor på 250Mbit och se om det blir bättre.
Otto
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Kanaler fastnar i Mag410!

Inlägg av FreddyK »

Nja 100mbit räcker gott och väl.
Får man bara ut 20-30mbit mot holland så kommer man bara få det även vid 250mbit om det är samma leverantör.
Andra faktorer som spelar in istället som vilken routing ISP använder sig av och ifall stadsnät eller område är överbelastat eller har andra problem. Problemet kan många gånger också ligga i ens egna grejer som t.ex. router eller kablar.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Maverick
Inlägg: 4
Blev medlem: sön dec 23, 2018 4:55 pm

Re: Kanaler fastnar i Mag410!

Inlägg av Maverick »

Tack för snabbt svar
Jag testar och återkommer.
Skriv svar