MAG Localization (Country/City)

Moderator: otto

wicks01
Inlägg: 2
Blev medlem: tis jul 17, 2018 9:05 pm

MAG Localization (Country/City)

Inlägg av wicks01 »

Har köpt en MAG-box (MAG351) eftersom den var 4K kompatibel och nyaste av Infomirs samling.
Provat ett flertal IPTV-leverantörer innan jag hittade IPTV-king som jag funderar på att gå över till. Av alla leverantörer jag provat så har det gått hur bra som helst att ställa in timezone (Europe/Sweden) och på så vis fått EPG att fungera någorlunda bra. Men går INTE att ställa in varken Country eller City i localization-inställningen.

Problemet är att då man ska se Lokala Nyheter på SVT1, så visar den bara för Stockholm. Jag bor i NORRA Sverige, och undrar ifall IPTV King har något att åtgärda detta för. Om så är fallet skriver jag upp ett 1-års prem på en gång.

Undrar om ni har stött på liknande problem också, om ni löste det. Hur?
För ni kan alla inte bo i Stockholm gissar jag på.
atrix
Inlägg: 807
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: MAG Localization (Country/City)

Inlägg av atrix »

Lättast måste ju vara att flytta till Stockholm..

Men annars så fungerar tyvärr inte detta med orten, utan det är Stockholms sändning du ser..
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
wicks01
Inlägg: 2
Blev medlem: tis jul 17, 2018 9:05 pm

Re: MAG Localization (Country/City)

Inlägg av wicks01 »

Vet inte om du känner till bostadskrisen atrix, men att bara flytta till Stockholm är inget alternativ ;)
Såvida det inte gäller en no-go zone. Men klarar mig bra utan granatattacker.

Borde vara lätt att skriva ihop någon kod/app för detta, så man läser in olika strömmar för SVT1 beroende på län.
Men detta är något som då måste ske hos IPTV-king.
Skriv svar