MAG250 - Nytt avtal. Kommer det funka?

Moderator: otto

Chicane44
Inlägg: 1
Blev medlem: ons mar 14, 2018 1:11 pm

MAG250 - Nytt avtal. Kommer det funka?

Inlägg av Chicane44 »

Jag har i dagsläget ett abonnemang från en distributör som löper ut 31 mars. Har ombetts av den person som sköter min kontakt med distributören att köpa abonnemang hos annan distributör i fortsättningen pga personliga dispyter. Min fråga nu är, jag har en MAG250 box och är intresserad av främst svenska kanaler inklusive allt från CMore och Viasat. Kommer ert utbud att funka med min box eller måste jag beställa en nyare box?
atrix
Inlägg: 807
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: MAG250 - Nytt avtal. Kommer det funka?

Inlägg av atrix »

Jag har en MAG250, fungerar bra att se på kanaler. Dock har jag problem med att få igång VOD, det fungerar inte alls för mig. Men det är ju en äldre box men det var den jag började med här.
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
otto
Inlägg: 647
Blev medlem: sön sep 24, 2017 3:05 pm

Re: MAG250 - Nytt avtal. Kommer det funka?

Inlägg av otto »

Chicane44 skrev:Jag har i dagsläget ett abonnemang från en distributör som löper ut 31 mars. Har ombetts av den person som sköter min kontakt med distributören att köpa abonnemang hos annan distributör i fortsättningen pga personliga dispyter. Min fråga nu är, jag har en MAG250 box och är intresserad av främst svenska kanaler inklusive allt från CMore och Viasat. Kommer ert utbud att funka med min box eller måste jag beställa en nyare box?
Hejsan
Brukar finnas begagnade boxar på både blocket och Tradera
Men se till så du får en original box.
Annars så köp en ny box från känd satellit affär i Malmö med garanti.
Jag hade valt den sista varianten och köp en nyare modell av Mag boxen då denna kan ställas in lite mera.
Ska du köra med din mag 250 så kan det vara så att den mac adressen är regad på din återförsäljare som du vill komma ifrån pg av av dispyter.
Testa att få ett 24 timmars test från admin här så ser du om det funkar.
OttO Moderator IPTVKING
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: MAG250 - Nytt avtal. Kommer det funka?

Inlägg av FreddyK »

Borde räcka att köpa ett abonnemang här och ange din MAC adress vid köpet.
Har du inte köpt hos nån återförsäljare till IPTVKING så ska det vara lugnt.
I annat fall så måste återförsäljaren ta bort din MAC adress först.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Skriv svar