Mag256w2 wifi fungerar bara att om du har tur?

Moderator: otto

Per89
Inlägg: 3
Blev medlem: tor feb 08, 2018 9:48 am

Mag256w2 wifi fungerar bara att om du har tur?

Inlägg av Per89 »

Hej har köpt en mag256w2 pga att jag måste använda wifi i huset där jag bor då jag ej vill börja dra kablar genom väggar osv. Mailar support om att det verkar vara problem med olika Mac adresser mellan wifi och kabel, har skickat in den som stod under boxen. Supporten svarar att det inte fungerar med wifi i 85% av fallen? (beroende på hur wifi är installerat i boxen) Allvarligt vad har jag köpt för skrot?

Hi
" You need to use cable, not Wifi
If you are lucky it will work, but it doesnt work 85% of the time. It depends on the wifi unit inside the box.

You can try when your order is processed."




Mvh Per
otto
Inlägg: 647
Blev medlem: sön sep 24, 2017 3:05 pm

Re: Mag256w2 wifi fungerar bara att om du har tur?

Inlägg av otto »

Hejsan Per89
Wifin funkar men det kommer alla gånger att bli avbrott hela tiden.
Men testa och se hur det funkar. All beror på vad du har för speed på ditt trådlösa nätverk.
Många kvinnor gillar ej att man har liggande nätverks kablar och allt annat kors och tvärs så jag förstår dig.
Nu har jag skit mig och gör som jag vill..men det hade varit bättre om du köpt en https://www.netonnet.se/art/dator/natve ... 0004.8934/
Jag har haft en 256w2 som du köpt men körde den med kabel och även genom ström uttaget.
OttO Moderator IPTVKING
Per89
Inlägg: 3
Blev medlem: tor feb 08, 2018 9:48 am

Re: Mag256w2 wifi fungerar bara att om du har tur?

Inlägg av Per89 »

Det fungerar som läget är nu, har en router av modell dyr och snabb så det underlättar väl lite. När jag mäter hur snabbt wifi boxen har så verkar den hitta sin maxgräns på ungefär 35mbit/s. Känns som det borde räcka gott och väl:) men blir det problem i framtiden blir det att dra tpkabel genom rören för telefonjacken:) fördelen med hus från 80talet:) telefonjack i alla rum:)
otto
Inlägg: 647
Blev medlem: sön sep 24, 2017 3:05 pm

Re: Mag256w2 wifi fungerar bara att om du har tur?

Inlägg av otto »

Hej Per89
Du boxen behöver minst 25-30 Mbit om du kör sport på HD kanal då med kabel..
Jag har trådlöst i mitt hus med en router som gick på 4 lakan..
Jag kör både 2.4 och 5.0 och ligger på 4-600 Mbit i mitt trådlösa nätverk.
Så frågan varför inte köra trådlöst....jag hatar avbrott och lagg.
Om din box är en original w2 så kan du köra 600Mbit med den
OttO
Per89
Inlägg: 3
Blev medlem: tor feb 08, 2018 9:48 am

Re: Mag256w2 wifi fungerar bara att om du har tur?

Inlägg av Per89 »

I teorin borde det gå att få snabbare än jag har, har funderat på om boxen verkligen använder sig av både 2.4 och 5.0 gjz banden men hittar ingen info eller inställning av det i varken routern eller boxen:(
otto
Inlägg: 647
Blev medlem: sön sep 24, 2017 3:05 pm

Re: Mag256w2 wifi fungerar bara att om du har tur?

Inlägg av otto »

Per89 skrev:I teorin borde det gå att få snabbare än jag har, har funderat på om boxen verkligen använder sig av både 2.4 och 5.0 gjz banden men hittar ingen info eller inställning av det i varken routern eller boxen:(
Hejsan Per89 gå in på Infomirs hemsida eller skicka mail till supporten.
OttO
Skriv svar