Subtitles

Moderator: otto

Xtender
Inlägg: 6
Blev medlem: tis nov 22, 2016 5:08 pm

Subtitles

Inlägg av Xtender »

Jag köpte mig en mag256 idag och provade med ett 24 timmars test och det var till belåtenhet förutom 1 sak och det var att texten på vissa filmkanaler la sig över halva tv-rutan vilket gjorde att man kunde dels inte läsa texten eller se filmen :shock: . Min fråga är har jag missat någon inställning eller är det något fel på textningen eller ska jag bara skita i att använda text?. Det sista alternativet gillar nog inte kidsen :lol: .
admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: Subtitles

Inlägg av admin »

Xtender skrev:Jag köpte mig en mag256 idag och provade med ett 24 timmars test och det var till belåtenhet förutom 1 sak och det var att texten på vissa filmkanaler la sig över halva tv-rutan vilket gjorde att man kunde dels inte läsa texten eller se filmen :shock: . Min fråga är har jag missat någon inställning eller är det något fel på textningen eller ska jag bara skita i att använda text?. Det sista alternativet gillar nog inte kidsen :lol: .
det är inget fel på din enhet, vi vet inte ännu varför undertexterna beter sig på detta vis på MAG och TVIP då de fungerar utmärkt på Kodi och SmartTV. Vi jobbar på detta
sekstrom
Inlägg: 2
Blev medlem: tor dec 01, 2016 1:09 pm

Re: Subtitles

Inlägg av sekstrom »

Håller på att att testa IPTV i en LGTV och det fungerar perfekt förutom avsaknad av svensk sub! Tyvärr vill andra i familjen ha tillgång till svensk text
Står i begrepp att skaffa en MAG box. Läser att texten stör.
Är detta ett tillfälligt fel och som kanske redan är åtgärdat eller det är ett fel som kanske kommer att rättas i framtiden?
Swennerd
Inlägg: 104
Blev medlem: ons nov 16, 2016 3:34 am

Re: Subtitles

Inlägg av Swennerd »

sekstrom skrev:Håller på att att testa IPTV i en LGTV och det fungerar perfekt förutom avsaknad av svensk sub! Tyvärr vill andra i familjen ha tillgång till svensk text
Står i begrepp att skaffa en MAG box. Läser att texten stör.
Är detta ett tillfälligt fel och som kanske redan är åtgärdat eller det är ett fel som kanske kommer att rättas i framtiden?
Jag funderar på att göra tvärtom... Gå från MAG254 till att använda Smart IPTV i vår Samsung TV.
Finns det ingen svensk text alls eller är det bara på vissa kanaler?
sekstrom
Inlägg: 2
Blev medlem: tor dec 01, 2016 1:09 pm

Re: Subtitles

Inlägg av sekstrom »

Ingen text alls. Endast text om det redan är inbränt i filmen.
Det är väldigt smidigt att ha IPTV direkt i TV och slippa box och fjärrkontroll.

Fungerar textning på svenska filmkanaler typ Viasat och Cmore med MAG boxen?
Swennerd
Inlägg: 104
Blev medlem: ons nov 16, 2016 3:34 am

Re: Subtitles

Inlägg av Swennerd »

sekstrom skrev:Ingen text alls. Endast text om det redan är inbränt i filmen.
Det är väldigt smidigt att ha IPTV direkt i TV och slippa box och fjärrkontroll.

Fungerar textning på svenska filmkanaler typ Viasat och Cmore med MAG boxen?
Inte på Viasat film men däremot på CMore:s filmkanaler.
Sen funkar texten även på diverse andra t ex History, Nature m fl...
bhd
Inlägg: 86
Blev medlem: mån aug 29, 2016 7:16 am

Re: Subtitles

Inlägg av bhd »

Hej!

Är detta problemet fixat för MAG ?
Fabbe
Inlägg: 2
Blev medlem: fre dec 30, 2016 11:59 am

Re: Subtitles

Inlägg av Fabbe »

Hej alla! Har ni kontaktat mag om problemet om undertexten?
GG08
Inlägg: 640
Blev medlem: mån okt 10, 2016 8:52 pm

Re: Subtitles

Inlägg av GG08 »

Fabbe skrev:Hej alla! Har ni kontaktat mag om problemet om undertexten?
Hej Fabbe!

Har skrivit mail till Infomir ang text problemet på Mag 256.
Dom har haft stängt här mellan Jul&Nyår, men hoppas att det kommer ett svar inom kort.
Fabbe
Inlägg: 2
Blev medlem: fre dec 30, 2016 11:59 am

Re: Subtitles

Inlägg av Fabbe »

Lämnade tillbaka mag256w1 , det blir en mag 254w2 har hört att den är stabilt får den imorgon, håller tummarna att det inte är samma problem med cmore undertexten
Skriv svar