mag256 problem

Moderator: otto

admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: mag256 problem

Inlägg av admin »

Swennerd skrev:
admin skrev:
Spamme skrev:Jag lånar tråden lite, jag har också en Mag 256 med problem.

Mitt problem är att jag inte kan starta boxen från standby läget.

Jag får dra ut elkabeln sedan sätta i den igen, då bootar boxen och allt fungerar bra. Sedan trycker jag på den röda knappen på fjärren så boxen går i standby. När jag sedan vill starta den igen trycker jag på samma knapp, boxen blinkar till och lyser vitt, sen är det svart på tvn och boxen reagerar inte på mina knapptryckningar från fjärren. Någon som har en ide?

Funderar annars på att skicka tillbaka den och ta en 254 istället.
Känns om 215e gånger jag skriver detta nu, men här kommer det igen

Inne i vår portal gå till SETTINGS -> VIDEO och sedan sätt HDMI EVENT REACTION till IGNORE
Jag var även tvungen att ändra i den inre portalen...då funkade det.
detta var något nytt. noterat
bhd
Inlägg: 86
Blev medlem: mån aug 29, 2016 7:16 am

Re: mag256 problem

Inlägg av bhd »

Är problemet med sega MAG 256 boxar löst nu?
GG08
Inlägg: 640
Blev medlem: mån okt 10, 2016 8:52 pm

Re: mag256 problem

Inlägg av GG08 »

bhd skrev:Är problemet med sega MAG 256 boxar löst nu?
Efter 2 månaders vänta på svar från Infomir, har vi fått en del olika uppdateringar att jobba med. Så nu sitter en kille och provar detta
När vi vet om åtgärden fungerar , så kommer det att läggas ut offentligt

Så vi håller tummarna att det ska fungera.
knullruffs
Inlägg: 4
Blev medlem: tis okt 18, 2016 10:32 pm

Re: mag256 problem

Inlägg av knullruffs »

Jag har problem med min mag, den startar inte upp. Det kommer till att det står att den laddar portalen sen blir det helt svart. Spelar ingen roll om jag drar ut elkabeln och in igen, det blir samma sak. Den indikerar på knapptryckningar från dosan men det händer ingenting med bilden, den är fortfarande svart. Någon som haft liknande problem och vad har ni gjort för att lösa det isf?

/knullruffs
kathing
Inlägg: 4
Blev medlem: tor feb 09, 2017 6:17 pm

Re: mag256 problem

Inlägg av kathing »

knullruffs skrev:Jag har problem med min mag, den startar inte upp. Det kommer till att det står att den laddar portalen sen blir det helt svart. Spelar ingen roll om jag drar ut elkabeln och in igen, det blir samma sak. Den indikerar på knapptryckningar från dosan men det händer ingenting med bilden, den är fortfarande svart. Någon som haft liknande problem och vad har ni gjort för att lösa det isf?

/knullruffs
https://iptvking.me/forum/viewtopic.php ... t=20#p3537
n1ghthawk
Inlägg: 4
Blev medlem: fre mar 24, 2017 2:49 pm

Re: mag256 problem

Inlägg av n1ghthawk »

Jag får inte igång Full HD på min box.

När jag går in i portalen och ändrar till 1080p 50hz så ändras det tillbaka när boxen startas om (vilket den måste göra efter ändringar).
I MAG 256's inre portal så går det att ändra till Full HD men inte i denna portalen.

Bilden laggar inte eller avbryts eller fryser, utan det är bara det att det är väldigt dålig kvalitet.
Min TV är absolut inget fel på, det är en toppmodell och den klarar av det utan problem. Någon som känner igen sig?

EDIT: Det är i portalen SETTINGS -> VIDEO som man kan ändra först på VIDEO RESOLUTION sen när man ska ställa in GRAPHIC RESOLUTION så kan man bara välja högst 1280x720?
Pontusk82
Inlägg: 98
Blev medlem: sön okt 30, 2016 11:08 pm

Re: mag256 problem

Inlägg av Pontusk82 »

Min funkar klockrent, måndags ex ni fått hållt i?
Dock dedär med upplösningen.. 1080 i ena setting sen 1280 i andra..? Why? Klagar inte kanonbild ändå. Bättre än förväntat iaf. Sen om d laggar "fryser" ibland.. so what! Tusentals kanaler för 125:- /månaden! Keep up the goodwork ipkingen.
Pontusk82
Inlägg: 98
Blev medlem: sön okt 30, 2016 11:08 pm

Re: mag256 problem

Inlägg av Pontusk82 »

Hej "igår/inatt"
Kvällen 31/3 & natten 1/4 fungerade ej min MAG256! Kommer in i menyn till boxern. Men ej vidare till kanalerna.. blir helt svart! MÅSTE ju vara nån mer som råkade utför detta!? Eller?? MAG256! Mvh
Skriv svar