Usb/hårddisk

Moderator: otto

admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: Usb/hårddisk

Inlägg av admin »

Inspelning funkar men ingen timeshift ännu tyvärr
nixxtag
Inlägg: 1
Blev medlem: tis dec 20, 2016 12:48 pm

Re: Usb/hårddisk

Inlägg av nixxtag »

Hej!

Jag lyckas inte få inspelningen att funka. Då EPG ligger nere nu på de svenska kanalerna har jag tryckt på röda knappen på fjärren (mag254 med usb inkopplad) och försökt från den menyn direkt från kanalen jag kollar på.

Lägger jag inspelningen med start framåt i tiden spelas inget alls in. Startat jag dock direkt så startar inspelningen men samma sak händer varje gång. Efter ca 15 sekunder blir bilden svart under ett par sekunder men fortsätter sen. Inspelningen fortsätter i mellan 1-2 minuter innan den bryts med ett felmeddelande. Står typ "stream ended". Sändningen fortsätter dock.

Vad kan detta bero på? När inspelning samt förhoppningsvis även time shift funkar är denna tjänst ultimat!
Thunder80
Inlägg: 239
Blev medlem: mån nov 07, 2016 4:25 pm

Re: Usb/hårddisk

Inlägg av Thunder80 »

admin skrev:Inspelning funkar men ingen timeshift ännu tyvärr
OK... När kommer ni ordnar med Timeshift?? Vill så gärna spelar in!! Just nu så får jag ett fel meddelande (PVR Error: Wrong Parameter)
atrix
Inlägg: 807
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: Usb/hårddisk

Inlägg av atrix »

Jag får inte riktigt till det med USB på min MAG250, har använt lite olika USB stickor, men ingen av dem hittas av MAG:en, någon som har några tips?

Edit:
Mag hittar usb stickan men när jag försöker spela in händer typ ingenting. Ställer in inspelning och när jag ska välja usb får jag inte upp något namn eller val så väljer jag starta men inget händer.. Kan vi inte få en riktig guide till detta?
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
atrix
Inlägg: 807
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: Usb/hårddisk

Inlägg av atrix »

Jaha. Detta var tydligen hemligt..
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
Viigas
Inlägg: 3
Blev medlem: tor nov 16, 2017 9:44 pm

Re: Usb/hårddisk

Inlägg av Viigas »

Jag tror det är så enkelt att det funkar/stöds inte, är det viktigt att kunna köra timeshift / spela in ska man söka en annan lösning för annars hade svaret kommit efter 1:a posten
otto
Inlägg: 647
Blev medlem: sön sep 24, 2017 3:05 pm

Re: Usb/hårddisk

Inlägg av otto »

Hejsan
Vet iaf att man ska köra med en usb sticka formaterad i fat 32
Min kompis håller på med det men har bara fått inspelning i 20-30 sekunder fast han ställt in på 2 timmar
Vet ej om han har för slött usb minne för det är skillnad på stickorna, jag frågade om minne till kamera
då skulle man ha snabba minnen som kostar mera
Jag ska höra med admin om han vet det
OttO
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Usb/hårddisk

Inlägg av FreddyK »

Rekommenderar en extern hdd istället då flashminnen inte är till för mycket skrivning.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Skriv svar