Hantering av favoriter

Moderator: otto

Lennart
Inlägg: 47
Blev medlem: lör aug 27, 2016 10:02 am

Hantering av favoriter

Inlägg av Lennart »

Hej!

Jag har en MAG254 och har problem med att hantera favoriter i listorna.

Jag är intresserad av två länders kanaler och därför markerat intressanta kanaler med hjälp av favoriter. Dvs markera dessa med en stjärna (via gul knapp på fjärren).
Sen väljer jag "all" listan och sorterar på favoriter. Då dyker endast de kanaler som är favorit markerade.

Problemet är att hanteringen av favoriter, dvs markera och avmarkera favoritkanaler fungerar väldigt ojämnt. När jag tar bort en favoritmarkering för en viss kanal, och sedan bläddrar sida på kanallistan och sedan tillbaka, så är den fortfarande favoritmarkerad. Ibland så försvinner den på riktigt men jag vet inte hur jag lyckas med det.

Favoriter verkar lagrats på server nivå då jag har återställt min box (rensat inställningar etc) men favoritkanalerna kvarstår ändå.

Kan ni hjälpa mig med vad för fel jag gör?
admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: Hantering av favoriter

Inlägg av admin »

Du kan endast favoritmarkera en kanal i sin egna lista. Exempelvis,

I Sweden favortimarkerar du SVT1 SVT2 och C MORE HOCKEY

När du trycker SHOW ONLY FAVORITES så visas endast dessa tre kanaler i sin EGNA lista
Lennart
Inlägg: 47
Blev medlem: lör aug 27, 2016 10:02 am

Re: Hantering av favoriter

Inlägg av Lennart »

admin skrev:Du kan endast favoritmarkera en kanal i sin egna lista. Exempelvis,

I Sweden favortimarkerar du SVT1 SVT2 och C MORE HOCKEY

När du trycker SHOW ONLY FAVORITES så visas endast dessa tre kanaler i sin EGNA lista
Jag kan använda ALL lista och då välja kanaler bland alla länders egna listor, tex Sweden och United Kingdom.
Så det fungerar, då alla kanaler ligger i den listan.

Problemet med markera av och på för favoriter fungerar inte vare sig i ett lands egna lista eller ALL.
Tex avmarkerar jag en av de tre kanalerna i ditt exempel så är det inte ofta det sparas utan jag ser att denna kanal fortfarande ärfavoritmarkerad.

Ingen större problem, kan vara oxå ngt på infomirs sida (bugg?) och där jag även har mailat dom om detta.
admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: Hantering av favoriter

Inlägg av admin »

Märkligt, är de några fler som upplever detta? På vår provenhet (MAG256) så upplever vi ej detta problem. Satt och pillade med en äldre MAG250 som var likadan
admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: Hantering av favoriter

Inlägg av admin »

Nej nu såg jag precis vad du menade, glöm mitt förra inlägg. Du har rätt, det verkar vara STALKER/Infomir relaterat
Lennart
Inlägg: 47
Blev medlem: lör aug 27, 2016 10:02 am

Re: Hantering av favoriter

Inlägg av Lennart »

admin skrev:Nej nu såg jag precis vad du menade, glöm mitt förra inlägg. Du har rätt, det verkar vara STALKER/Infomir relaterat
Det som säger emot att det är Stalker/Infomir är att jag har rensat alla användarinfo samt inställningar i boxen via inner portal inställningarna.
Samt även gjort en Factory default via bios på boxen (bios kommer man åt genom att hålla i meny knappen när boxen bootas).
Men trots detta så finns favoriterna kvar när man väl kommer in i er portal. Vilket säger att det ändå är på er sida.
Kan ni rensa bort favoriterna, eller se vilka dom är?
admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: Hantering av favoriter

Inlägg av admin »

Lennart skrev:
admin skrev:Nej nu såg jag precis vad du menade, glöm mitt förra inlägg. Du har rätt, det verkar vara STALKER/Infomir relaterat
Det som säger emot att det är Stalker/Infomir är att jag har rensat alla användarinfo samt inställningar i boxen via inner portal inställningarna.
Samt även gjort en Factory default via bios på boxen (bios kommer man åt genom att hålla i meny knappen när boxen bootas).
Men trots detta så finns favoriterna kvar när man väl kommer in i er portal. Vilket säger att det ändå är på er sida.
Kan ni rensa bort favoriterna, eller se vilka dom är?
Stalker portalen är en mjukvara som vi hyr från Infomir. Portalen ligger självklart på våra servrar men programkoden är fortfarande inte vår. Så ja, ALLT är server baserat men det är ju fortfarande inte vår programvara. MAG boxen är helt stängd för utveckling, vi får ej utveckla egna applikationer till den
Lennart
Inlägg: 47
Blev medlem: lör aug 27, 2016 10:02 am

Re: Hantering av favoriter

Inlägg av Lennart »

admin skrev:
Lennart skrev:
admin skrev:Nej nu såg jag precis vad du menade, glöm mitt förra inlägg. Du har rätt, det verkar vara STALKER/Infomir relaterat
Det som säger emot att det är Stalker/Infomir är att jag har rensat alla användarinfo samt inställningar i boxen via inner portal inställningarna.
Samt även gjort en Factory default via bios på boxen (bios kommer man åt genom att hålla i meny knappen när boxen bootas).
Men trots detta så finns favoriterna kvar när man väl kommer in i er portal. Vilket säger att det ändå är på er sida.
Kan ni rensa bort favoriterna, eller se vilka dom är?
Stalker portalen är en mjukvara som vi hyr från Infomir. Portalen ligger självklart på våra servrar men programkoden är fortfarande inte vår. Så ja, ALLT är server baserat men det är ju fortfarande inte vår programvara. MAG boxen är helt stängd för utveckling, vi får ej utveckla egna applikationer till den

Fick svar från Infomir att problemet med favoriter är quote:

"In this case, please contact your supplier for help."

Har ni ngn idé eller ska vi lägga ner detta?
admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: Hantering av favoriter

Inlägg av admin »

Lennart skrev:
admin skrev:
Lennart skrev:
Det som säger emot att det är Stalker/Infomir är att jag har rensat alla användarinfo samt inställningar i boxen via inner portal inställningarna.
Samt även gjort en Factory default via bios på boxen (bios kommer man åt genom att hålla i meny knappen när boxen bootas).
Men trots detta så finns favoriterna kvar när man väl kommer in i er portal. Vilket säger att det ändå är på er sida.
Kan ni rensa bort favoriterna, eller se vilka dom är?
Stalker portalen är en mjukvara som vi hyr från Infomir. Portalen ligger självklart på våra servrar men programkoden är fortfarande inte vår. Så ja, ALLT är server baserat men det är ju fortfarande inte vår programvara. MAG boxen är helt stängd för utveckling, vi får ej utveckla egna applikationer till den

Fick svar från Infomir att problemet med favoriter är quote:

"In this case, please contact your supplier for help."

Har ni ngn idé eller ska vi lägga ner detta?
Ja det var tråkigt att de gav ett sådant svar, Stalker mjukvaran är absolut inte utvecklad av någon IPTV leverantör utan det är de som sköter den. De har till och med marknadsfört sin portal och uppdaterar den kontinuerligt på sin hemsida. Jag kan inte visa hur Stalker administrationen ser ut med screenshots av säkerhetsskäl men det finns INGET om detta i deras administration. Det enda vi kan göra är lägga upp olika paket, sortera dessa (även detta väldigt begränsat) och sätta regler och conditions för kundgrupper.

Det var ett väldigt dumt svar de gav per mail
Swennerd
Inlägg: 104
Blev medlem: ons nov 16, 2016 3:34 am

Re: Hantering av favoriter

Inlägg av Swennerd »

admin skrev:
Lennart skrev:
admin skrev:
Stalker portalen är en mjukvara som vi hyr från Infomir. Portalen ligger självklart på våra servrar men programkoden är fortfarande inte vår. Så ja, ALLT är server baserat men det är ju fortfarande inte vår programvara. MAG boxen är helt stängd för utveckling, vi får ej utveckla egna applikationer till den

Fick svar från Infomir att problemet med favoriter är quote:

"In this case, please contact your supplier for help."

Har ni ngn idé eller ska vi lägga ner detta?
Ja det var tråkigt att de gav ett sådant svar, Stalker mjukvaran är absolut inte utvecklad av någon IPTV leverantör utan det är de som sköter den. De har till och med marknadsfört sin portal och uppdaterar den kontinuerligt på sin hemsida. Jag kan inte visa hur Stalker administrationen ser ut med screenshots av säkerhetsskäl men det finns INGET om detta i deras administration. Det enda vi kan göra är lägga upp olika paket, sortera dessa (även detta väldigt begränsat) och sätta regler och conditions för kundgrupper.

Det var ett väldigt dumt svar de gav per mail
Jag har samma problem med min MAG254 samt att det går inte att spara en förflyttning av en kanal.
Jag vill gärna ha alla HD kanaler nära varandra men det verkar omöjligt att få till det.
Jag flyttar en kanal i kanallistan men går jag ut från listan och sedan tillbaka igen så är ordningen tillbaka som den var innan jag flyttade kanalerna.
Skriv svar