Scrolla Kanaler

Moderator: otto

kaffeberoende
Inlägg: 124
Blev medlem: tis aug 23, 2016 1:37 pm

Scrolla Kanaler

Inlägg av kaffeberoende »

Jag tycker att det hade varit mer praktiskt att höger/vänster pil knapparna på fjärrkontrollen hade scrollat vidare kanalerna när man trycker på dem. Då hade man bytt 14 kanaler åt gången.
Nu när man trycker så är den vänstra pilen TILLBAKA och högra TV GUIDE. Det finns redan knappar på fjärren som fyller dessa funktioner.

Som det är just nu måste man scrolla igenom hela kanallistan för att komma till önskat kanal. Det blir väldigt jobbigt om det är flera hundra kanaler.
På mina andra Mag enheter och Dreambox så kan man scrolla igenom flera tusen kanaler på några få sekunder med höger/vänster knapparna på fjärren.

Detta borde gå att åtgärda från er sida, frågan är bara om det är tillräckligt prioriterad eller om det ens finns en vilja att ändra detta.
Lennart
Inlägg: 47
Blev medlem: lör aug 27, 2016 10:02 am

Re: Scrolla Kanaler

Inlägg av Lennart »

kaffeberoende skrev:Jag tycker att det hade varit mer praktiskt att höger/vänster pil knapparna på fjärrkontrollen hade scrollat vidare kanalerna när man trycker på dem. Då hade man bytt 14 kanaler åt gången.
Nu när man trycker så är den vänstra pilen TILLBAKA och högra TV GUIDE. Det finns redan knappar på fjärren som fyller dessa funktioner.

Som det är just nu måste man scrolla igenom hela kanallistan för att komma till önskat kanal. Det blir väldigt jobbigt om det är flera hundra kanaler.
På mina andra Mag enheter och Dreambox så kan man scrolla igenom flera tusen kanaler på några få sekunder med höger/vänster knapparna på fjärren.

Detta borde gå att åtgärda från er sida, frågan är bara om det är tillräckligt prioriterad eller om det ens finns en vilja att ändra detta.
Har du testat "fast-forward" knappen på Mag fjärrkontrollen?
kaffeberoende
Inlägg: 124
Blev medlem: tis aug 23, 2016 1:37 pm

Re: Scrolla Kanaler

Inlägg av kaffeberoende »

Tack för tipset det fungerade.
admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: Scrolla Kanaler

Inlägg av admin »

kaffeberoende skrev:Tack för tipset det fungerade.
Fick även vi lära oss något nytt =)
Skriv svar