Kodi - Grupper

Moderator: otto

bhd
Inlägg: 86
Blev medlem: mån aug 29, 2016 7:16 am

Kodi - Grupper

Inlägg av bhd »

Hur sorterar jag i Kodi efter grupper?

När jag bläddrar till höger och väljer grupper så finns bara "Alla" finns inga andra alternativ att välja.

Vad gör jag för fel?
Fnaskwald
Inlägg: 21
Blev medlem: tis feb 07, 2017 8:08 pm

Re: Kodi - Grupper

Inlägg av Fnaskwald »

Uppe i vänstra hörnet kan du hoppa mellan grupperna tryck på symbolen bredvid rull listen så kan du göra det
bhd
Inlägg: 86
Blev medlem: mån aug 29, 2016 7:16 am

Re: Kodi - Grupper

Inlägg av bhd »

Fnaskwald skrev:Uppe i vänstra hörnet kan du hoppa mellan grupperna tryck på symbolen bredvid rull listen så kan du göra det
Förstår inte riktigt vad du menar. Kan du skicka en bild på det?
Fnaskwald
Inlägg: 21
Blev medlem: tis feb 07, 2017 8:08 pm

Re: Kodi - Grupper

Inlägg av Fnaskwald »

Har inte tillgång till det nu,kom på att vi kanske inte kör samma version/tema osv men hos mig på Rapier temat så har jag uppe i vänstra hörnet en skiftnyckel och bredvid den en rulllist där har ialla fall jag alla grupper
Fnaskwald
Inlägg: 21
Blev medlem: tis feb 07, 2017 8:08 pm

Re: Kodi - Grupper

Inlägg av Fnaskwald »

På senaste Kodi o orginal temat drar du bara musen till vänster så kommer det ut en meny där har du grupperna bör kanske va så på många andra teman oxo
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Kodi - Grupper

Inlägg av FreddyK »

Då vi är inne på teman så skulle jag rekommendera Aeon Nox skin som gör Kodi lite Enigma2 likt.
Finns ett gäng mods för Aeon Nox med t.ex. Aeon Nox Silvo som är ett bra alternativ med.
Då dom är ganska feature rik speciellt den senare av dom får man tänka på att inte aktivera allt för mycket på mindre kraftiga klienter.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Fnaskwald
Inlägg: 21
Blev medlem: tis feb 07, 2017 8:08 pm

Re: Kodi - Grupper

Inlägg av Fnaskwald »

FreddyK skrev:Då vi är inne på teman så skulle jag rekommendera Aeon Nox skin som gör Kodi lite Enigma2 likt.
Finns ett gäng mods för Aeon Nox med t.ex. Aeon Nox Silvo som är ett bra alternativ med.
Då dom är ganska feature rik speciellt den senare av dom får man tänka på att inte aktivera allt för mycket på mindre kraftiga klienter.
Tack för tips den ska vi ta o kika på ikväller
Jonas76acse
Inlägg: 4
Blev medlem: fre apr 21, 2017 5:17 am

Kodi - Grupper

Inlägg av Jonas76acse »

Jag körde tidigare Kofi 16 å då funkade iptv perfekt nu har jag byt till Kofi 17 men när jag ska se på TV så buffrar den hela tiden jag hinner se 20-30sekunder sen buffrar den å sen upprepas det hela tiden ibland funkar det i nga minuter, om jag kör typ exodus i kodi då funkar det klockrent.
Ngn som vet vad som är fel??
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Kodi - Grupper

Inlägg av FreddyK »

Kodi 17.x har ändringar i hur cache fungerar i advancedsettings.xml

http://kodi.wiki/view/HOW-TO%3AModify_t ... 17_changes
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Skriv svar