Fungerar Kodi ?

Moderator: otto

Vicke
Inlägg: 11
Blev medlem: tis okt 22, 2019 7:40 am

Fungerar Kodi ?

Inlägg av Vicke »

Ska åka bort och skulle vilja ha möjligheten att se Allsvenskan, Har haft Kodi att fungera tidigare men hur får man tag i M3U URL adressen? Borde ju vara OK så länge man inte kör 2 enheter samtidigt.
atrix
Inlägg: 803
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: Fungerar Kodi ?

Inlägg av atrix »

Kodi fungerar jättebra, jag använder kodi på like olika hårdvaror, tidigare körde jag nästa enbart bara kodi på en raspberry pi. Du måste ju även ha en pvr addon, adressen finns i dashboarden, om du kollar på hemsidan finns det en bra beskrivning hur du får allt att fungera.
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
vicke6913
Inlägg: 2
Blev medlem: lör sep 21, 2019 8:47 pm

Re: Fungerar Kodi ?

Inlägg av vicke6913 »

Tack för ditt svar nu ska jag nog få till det, Windows 10 tänkte jag köra det på.
Vicke
Inlägg: 11
Blev medlem: tis okt 22, 2019 7:40 am

Re: Fungerar Kodi ?

Inlägg av Vicke »

Hmm
Får det inte att fungera i Win 10 står bara o tuggar att den startar upp PWR manager samt loading channels from client 0%, men inget händer. Har följt instruktionen på hemsidan så tror nog att det är rätt. Någon som har några tips. Maskinen är en ASUS Intel i7-7500U CPU @ 2.70GHz 2.90 GHz
Vicke
Inlägg: 11
Blev medlem: tis okt 22, 2019 7:40 am

Re: Fungerar Kodi ?

Inlägg av Vicke »

Ingen som kan tipsa vad som blockerar, länken är copy past, brandvägg avstängd fsecure avstängt provade med att stänga Nat i routern men ingen lycka
Körde över telia 4g med min telefon, router går över tele 2 och fortfarande så hämtas inte kanalerna.
atrix
Inlägg: 803
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: Fungerar Kodi ?

Inlägg av atrix »

hur ser länken ut som du har angett?

http://tv.iptvking.iptv.uno/get.php?use ... utput=m3u8
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
Vicke
Inlägg: 11
Blev medlem: tis okt 22, 2019 7:40 am

Re: Fungerar Kodi ?

Inlägg av Vicke »

atrix
Inlägg: 803
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: Fungerar Kodi ?

Inlägg av atrix »

Ja, eftersom du inte anger username och password så är det inte konstigt att det inte fungerar.
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
Vicke
Inlägg: 11
Blev medlem: tis okt 22, 2019 7:40 am

Re: Fungerar Kodi ?

Inlägg av Vicke »

Copy paste är det ju så svårt att se något tokigt i länken , men jag vill väl inte visa user&pass


http://tv.iptvking.iptv.uno/get.php?use ... utput=m3u8
Vicke
Inlägg: 11
Blev medlem: tis okt 22, 2019 7:40 am

Re: Fungerar Kodi ?

Inlägg av Vicke »

Skriv svar