TVHeadEnd

Moderator: otto

FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: TVHeadEnd

Inlägg av FreddyK »

Ipvt skrev:FreddyK har du nå tips på varför mina inspelningar inte blir kompletta :(, har provat byta epg och tittat igenom massa inställningar tycker jag men förstår inte vad det beror på. tiden stämmer om jag tittar på inspelnings info.Finns plats på disken och kör allt på en RPI3 och libreelec senaste
Det är ju en fördröjning på kanalerna så rekomenderar att ställa in så den automatiskt lägger till några minuter före och efter inspelning.
Under Stream / Stream Profiles inställningarna rekommenderar jag att ställa in "Restart on error" och ändra Timeout från 0 till nånting i stil med 5-10 sek.
Det gör du för den profil eller profiler som du använder.
Standard är Matroska för inspelningar och htsp för streaming till Kodi.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: TVHeadEnd

Inlägg av FreddyK »

Ytterligare ett tips är att installera 4.2.2 så funkar numera automatiskt import av m3u playlist utan att scanna igenom alla kanaler om man sätter 1 som Service ID för det nätverket man vill importera.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Ipvt
Inlägg: 25
Blev medlem: tis apr 18, 2017 6:33 pm

Re: TVHeadEnd

Inlägg av Ipvt »

Okej Ang. updaten så ska jag se om jag hittar nån uppdatering av tvheadend ,har du tips på nån speciell repository som den senaste finns i ?
men det innebär fortfarande att det tar 1dag att muxa kanalerna om man har alla antar jag?

Och prova ändra lite på settings du nämnde men dom startade vid rätt tidpunkt och jag märkte detta då jag skulle spela in en match som är 2h och den spelade bara in 57min och efter det har jag provat spela långa program men aldrig vart mer än 57 min.
Men hoppas det hjälper med nån av inställningarna.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: TVHeadEnd

Inlägg av FreddyK »

Om den avbrutit efter halva tiden låter det som att den failat helt enkelt och det är vad dom inställningarna jag nämnde hjälper mot.
Och nej du behöver inte scanna nåt med nya updaten det enda man måste göra är mappa kanalerna under services.
Annars så kan man lägga in det under bouquet med automapping.
Hittade inte 4.2.2 för LibreELEC men 4.3.x build som är development build som så småningom blir 4.4.
Osäker om 4.3.71 hade hunnit få in fixen än då dom är uppe i 4.3.102 nu.
http://build.mycvh.de/Tvh-LE8/4.3-71-13.05.2017/
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Ipvt
Inlägg: 25
Blev medlem: tis apr 18, 2017 6:33 pm

Re: TVHeadEnd

Inlägg av Ipvt »

Nice jag satt o googla massa till nu :D
Ipvt
Inlägg: 25
Blev medlem: tis apr 18, 2017 6:33 pm

Re: TVHeadEnd

Inlägg av Ipvt »

Verkade inte funka alls med inspelningen så fundera på om det ändå har med epgn att göra.
jag laddade ner estiptv filen och packade upp den xml filen till raspberryn för det inte funkade med .gz filen via url.
borde kanske gjort det på nått annat sätt också :P?
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: TVHeadEnd

Inlägg av FreddyK »

Jag importerar själv från tvzon, rytec epg, zap2it bla.
Problemet med gz filer ser ut och vara fixat i uppdaterad version som finns i libreelec master https://github.com/LibreELEC/LibreELEC.tv/pull/1582

Du kan iofs enkelt själv ändra i tv_grab_file filen om det inte redan finns med i 4.3.x addonet.
https://github.com/LibreELEC/LibreELEC. ... f5bc230a1e

Du ändrar alltså 'cat' till 'zcat -f'
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Ipvt
Inlägg: 25
Blev medlem: tis apr 18, 2017 6:33 pm

Re: TVHeadEnd

Inlägg av Ipvt »

daamn är lite pill detta :P, skulle ju behöva massa hjälp .
Ska Epgn oxå ta en evighet att ladda ?
tänker bara på om man jämnför med simple ip där kanaler och epgn tar nån minut bara.
:(.
och tar fortfarande cp lång tid för alla services eller om det är muxes står att laddar.
Och ändå kändes det som jag var på rätt väg när jag äntligen fick det att rulla lite
Ipvt
Inlägg: 25
Blev medlem: tis apr 18, 2017 6:33 pm

Re: TVHeadEnd

Inlägg av Ipvt »

2 av dessa var utan epg och starta manuellt och tog 120 min men fortfarande strular det så gissar nästan på att det är nått i libreelec eller just med RPI3
Bilagor
cprec.jpg
cprec.jpg (95.21 KiB) Visad 8835 gånger
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: TVHeadEnd

Inlägg av FreddyK »

Den behöver inte scanna om versionen med fixen så allt automatiskt sånt ska stängas av.
Det enda du behöver göra är mappa kanalerna efter den automatiskt har lagt till dom och det tar inte så lång tid.
Men det är möjligt du behöver vänta på ytterligare nån 4.3.x build innan det funkar som det ska eller att 4.2.2 dyker upp.
Rekommenderar också att slå av cachning av picons då det fick min TVheadend att ta nån halvtimme att starta upp och efter jag inaktiverade det så tar det mellan 30-60s för ca 7000 kanaler (Har flera nätverk + egna streams och TV kort utöver iptvking).
Möjligt att det buggar det med inspelningen eller nåt på RPi3 då jag inte testat på den utan på en egen server.
Känns som att det beror på att streamen avbryts på nåt sätt och inte startar om.
Bockade du för "Restart on error" i streamingprofilen som inspelningen använder vilket borde vara "matroska" som standard.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Skriv svar