TVHeadEnd

Moderator: otto

atrix
Inlägg: 803
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: TVHeadEnd

Inlägg av atrix »

Det trista är ju att man inte kan se på VOD genom TVHeadEnd, så jag installerade Kodi på min XBOX One och använder bara webbadressen så kan jag titta på VOD.
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
bhd
Inlägg: 86
Blev medlem: mån aug 29, 2016 7:16 am

Re: TVHeadEnd

Inlägg av bhd »

atrix skrev:Det trista är ju att man inte kan se på VOD genom TVHeadEnd, så jag installerade Kodi på min XBOX One och använder bara webbadressen så kan jag titta på VOD.
Ja, men bryr mig faktiskt inte så mycket om VOD. Kvalitén på den är inte så bra. Filmer och serier fixar jag på annat håll.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: TVHeadEnd

Inlägg av FreddyK »

bhd skrev:
FreddyK skrev:Cryptoguard kör ju med CI+ modul så är osäker på om det fungerar men det går ju och testa.
Softcams kan du helt glömma iaf och fungerar det med CA modul så lär det bara fungera med 1 kanal åt gången.
Däremot så fungerar samma kanal på flera TV apparater då den skickar samma ström till flera klienter då.
Du kan ju förstås köra flera moduler och kort eller IPTV abonnemang och slå ihop services och på så sätt så använder den första lediga tuner eller IPTV abbonnemang. Man kan sätta upp prioritering så den först använder DVB-C service och är det ingen tuner ledig så kommer den använda sig av IPTV service istället. Är ju en del pill att få till allting däremot.
I mitt fall kör jag ju dom flesta svenska kanaler genom satellit medans jag kör resten genom IPTV och allt körs genom TVheadend.

OK!

Får prova detta senare.

Hur gör jag om jag vill nå TVHeadEnd servern externt?
Vanlig portforwarding i router och ange från vilka IP's du ska kunna nå servern på din användare.
Alternativt genom VPN för att nå ditt lokala nätverk.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
bhd
Inlägg: 86
Blev medlem: mån aug 29, 2016 7:16 am

Re: TVHeadEnd

Inlägg av bhd »

FreddyK skrev:
bhd skrev:
FreddyK skrev:Cryptoguard kör ju med CI+ modul så är osäker på om det fungerar men det går ju och testa.
Softcams kan du helt glömma iaf och fungerar det med CA modul så lär det bara fungera med 1 kanal åt gången.
Däremot så fungerar samma kanal på flera TV apparater då den skickar samma ström till flera klienter då.
Du kan ju förstås köra flera moduler och kort eller IPTV abonnemang och slå ihop services och på så sätt så använder den första lediga tuner eller IPTV abbonnemang. Man kan sätta upp prioritering så den först använder DVB-C service och är det ingen tuner ledig så kommer den använda sig av IPTV service istället. Är ju en del pill att få till allting däremot.
I mitt fall kör jag ju dom flesta svenska kanaler genom satellit medans jag kör resten genom IPTV och allt körs genom TVheadend.

OK!

Får prova detta senare.

Hur gör jag om jag vill nå TVHeadEnd servern externt?
Vanlig portforwarding i router och ange från vilka IP's du ska kunna nå servern på din användare.
Alternativt genom VPN för att nå ditt lokala nätverk.
Det fetstilta ovan, är det något jag ändrar i själva server miljön?
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: TVHeadEnd

Inlägg av FreddyK »

Ja under din användare som jag skrev.

https://tvheadend.org/projects/tvheaden ... figuration
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
salkov
Inlägg: 6
Blev medlem: ons okt 17, 2018 2:05 pm

Re: TVHeadEnd

Inlägg av salkov »

Kan man bara se på 1 kanal i taget på alla inkopplade klienter?
Alltså att kolla på tv4 på en tv och svt 1 på en annan tv går inte via tvheadend?
atrix
Inlägg: 803
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: TVHeadEnd

Inlägg av atrix »

Ja det kan du, men då måste du köpa två abonnemang, har du bara ett så kan du bara se en kanal i taget. Du ska även sätta i TVHeadend server att bara kunna använda en kanal, annars finns det en risk att du kan bli bannad, har jag hört.
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: TVHeadEnd

Inlägg av FreddyK »

Precis man måste välja att den ska använda max 1 connection per abonnemang.
Har man 2 abonnemang så kan du lägga in båda som 2 separata nätverk.
Du slår sen ihop kanalerna under "Map services" och väljer "Merge same name" där.
Om första abonnemanget är upptaget för tillfället så kommer den istället hoppa till ditt andra abonnemang.
Nästa gång om man försöker med en 3e klient samtidigt så kommer den säga att det inte finns några fria tuners om du har gjort rätt.
Det fungerar alltså på samma sätt som på en riktig box där 1 abonnemang fungerar som 1 tuner.
Skillnaden jämfört med riktiga tuners är att varje frekvens innehåller ett gäng med kanaler och i det fallet så kan du ibland se på fler kanaler om nån av dom andra kanalerna skulle ligga på samma transponder/mux/frekvens som redan används.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
salkov
Inlägg: 6
Blev medlem: ons okt 17, 2018 2:05 pm

Re: TVHeadEnd

Inlägg av salkov »

Tack för de utmärkta svaren.

Finns det någon iptv box som fungerar med tvheadend utan att använda kodi?
Jag får aldrig kodi att fungera bra.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: TVHeadEnd

Inlägg av FreddyK »

Kodi fungerar bra för mig mot TVheadend åtminstone och i Kodi 18 har man gjort många förbättringar då det gäller LiveTV.
Men du kan använda allt du kan koppla upp med m3u med precis som vanligt.
Du kan även exporta Bouquets för Enigma2 boxar (Dreambox,Vu+ osv) eller skicka till över SATIP från TVheadend.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Skriv svar