TVHeadEnd

Moderator: otto

atrix
Inlägg: 803
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: TVHeadEnd

Inlägg av atrix »

FreddyK, har du löst logos till kanalerna på något speciellt sätt? Om jag testar att ha dem på min server och länkar till dem, så blir det alltid fel. För att namn på kanal(från xmlfilen) och namn på png filerna stämmer inte överens. Namn t.ex: SVT1 HD SE och bildfilen heter typ svt1hd.png, så att ge en länk till bilden kommer tyvärr inte riktigt att fungera. Jag har tidigare använt mig av att manuellt skriva in logopath till alla kaneler..
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: TVHeadEnd

Inlägg av FreddyK »

En del drar jag från sidor som tvzon t.ex. http://chanlogos.xmltv.se där jag kör min EPG 3 veckor framåt från.
Andra är från diverse sidor eller på servern direkt och där anger du "Picon path:" Generellt/Base settings.
t.ex. file:///home/hts/picons och för varje kanal så använder du istället t.ex. picon://showcase_ca.png
Sen så bör man avaktivera så den inte ändrar dina ändringar för varje kanal."Automatically map EPG data".
Det gäller bara om man grabbar från egen källa som jag gör.
Det där står också förklarat om man trycker på Hjälp i webinterfacet.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
lisal
Inlägg: 3
Blev medlem: mån maj 28, 2018 4:42 pm

Re: TVHeadEnd

Inlägg av lisal »

Hej!

Ni som har TVHeadend och det fungerar, kan inte någon av er renskriva en guide som man "enkelt" kan följa för att konfigurera TVHeadend för IP tv?
Jag har läst hela tråden och jag är ändå ganska långt ifrån säker på hur man gör.
Jag har TVHeadend idag och mina enheter är redan konfigurerade att prata med den så jag känner mig lite orolig att jag förstör det jag har när jag inte riktigt vet vad jag gör.
Wonak
Inlägg: 16
Blev medlem: fre dec 16, 2016 3:47 pm

Re: TVHeadEnd

Inlägg av Wonak »

Hej!
Nu när http://estiptv.site/epg/SE_guide.xml inte längre fungerar, använder ni en annan länk eller hur gör ni för att få EPG via TVheadend?
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: TVHeadEnd

Inlägg av FreddyK »

http://epg.iptvking.iptv.uno/sweden.xml.gz för svenska kanalerna.

Den andra EPG'n kommer vara uppe igen om ett par dar skulle jag tro.
Han som har hand om EPG'n råkade ut för serverproblem.
Annars så kan man aktivera TVzon så har man EPG upp till 3 veckor men då måste man mappa EPG'n för många av kanalerna manuellt själv.
Senast redigerad av 1 FreddyK, redigerad totalt 0 gånger.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
atrix
Inlägg: 803
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: TVHeadEnd

Inlägg av atrix »

jag har använt mig av Webgrabplus själv och kan då ta ner EPG för de kanaler jag själv vill, på detta sätt så laddas även allt mycket snabbare. Finns en hel del kanaler som jag inte alls är intresserad av och då känns det dumt att ha en massa EPG för dem.

FreddyK, tack för infon om att hans server kraschat, då vet man att det jobbas på och kommer säkerligen igång snart.
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: TVHeadEnd

Inlägg av FreddyK »

Du kan välja vilka kanaler du vill ha EPG för när du konfigurerar TVzon grabber.

tv_grab_se_tvzon --configure
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Wonak
Inlägg: 16
Blev medlem: fre dec 16, 2016 3:47 pm

Re: TVHeadEnd

Inlägg av Wonak »

FreddyK skrev:http://epg.iptvking.iptv.uno/sweden.xml för svenska kanalerna.

Den andra EPG'n kommer vara uppe igen om ett par dar skulle jag tro.
Han som har hand om EPG'n råkade ut för serverproblem.
Annars så kan man aktivera TVzon så har man EPG upp till 3 veckor men då måste man mappa EPG'n för många av kanalerna manuellt själv.
Tack för informationen!

Tänkte bara dubbelkolla med dig angående den länken som jag fick, är du säker på att den fungerar? För jag får den inte till att fungera.
Om inte annat så väntar jag bara på att den gamla är uppe igen!
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: TVHeadEnd

Inlägg av FreddyK »

Glömde .gz i slutet sorry.
Annars kan man som sagt köra med TVzon som jag så slipper man program om gudstjänst på TV10 osv.
Man kan aktivera flera EPG med och ställa in prioritet på den EPG som ska användas t.ex. högst på TVzon, ESTIPTV näst högst, IPTVKING 3e högst osv.
Dom 2 senare kommer användas då om man inte konfigurerat TVzon än.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Nevon
Inlägg: 55
Blev medlem: mån feb 13, 2017 9:58 pm

Re: TVHeadEnd

Inlägg av Nevon »

Vad gör man för fel om man bara får in en kanal som inte funkar i Plex... ser alla i muxen i tvhead.
Den säger att det inte går att uppdater kanalerna i plex.
Skriv svar