TVHeadEnd

Moderator: otto

tuffy
Inlägg: 148
Blev medlem: ons nov 09, 2016 6:03 pm

Re: TVHeadEnd

Inlägg av tuffy »

Har gjort följande
Configuration - > networks - > add - > iptv automatic network.
Network Name : iptv
Max # input streams: 1
Url: min iptv King url. Ändrade output till ts
Scan after creation: Nej
Service ID: 1

Jag får upp allt under mux och services. Sen har jag gjort map services. Har nu min kanal under channels. Men när jag försöker trycka på play så får jag upp en inloggningsruta som jag inte kommer förbi. Provade även i kodi. Får upp min kanal men den startar inte.

Någon som kan hjälpa mig med vad jag har gjort fel?
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: TVHeadEnd

Inlägg av FreddyK »

Inloggninsruta var? I webläsaren? Isf ska det vara dina användaruppgifter för din användare i tvheadend.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Ipvt
Inlägg: 25
Blev medlem: tis apr 18, 2017 6:33 pm

Re: TVHeadEnd

Inlägg av Ipvt »

Jag tror att han trycker på play i backend för spela kanalen ? eller kör du i klienten ?
Idag ska jag pilla lite och se om jag får fart på detta :P.
Senast redigerad av 1 Ipvt, redigerad totalt 0 gånger.
Ipvt
Inlägg: 25
Blev medlem: tis apr 18, 2017 6:33 pm

Re: TVHeadEnd

Inlägg av Ipvt »

[quote="Ipvt"]Jag tror att han trycker på play i backend för spela kanalen ? eller kör du i klienten ?
Idag ska jag pilla lite och se om jag får fart på detta :P.
/quote]
och om man är under fliken muxes och sen väljer edit på nån mux så kan man ändra statusen till active direkt så om man alltså kom på ett sätt att ändra statusen auto på alla muxar så skulle man slippa scanna skiten eftersom jag inte hittar nått annat sätt :P
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: TVHeadEnd

Inlägg av FreddyK »

Det är det som 4.2.2 eller senaste 4.3 development fixar.
I tidigare versioner måste man tyvärr scanna kanalerna trots att man satt 1.på Services ID.
Ett tips är att du kan markera flera typ 100 st och välja EDIT så man behöver inte göra det en och en
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
rexzar
Inlägg: 7
Blev medlem: fre jun 02, 2017 5:03 am

Re: TVHeadEnd

Inlägg av rexzar »

Hej allihop,

Trevligt med lite tvheadend snack. Är ganska grön på tvheadend och har lite frågor kring epg som driver mig till vansinne:)

Har aktiverat external xmltv på server samt kört dessa kommandon:

wget http://estiptv.site/epg/SE_guide.xml
cat SE_guide.xml | sudo socat - UNIX-CONNECT:/home/hts/.hts/tvheadend/epggrab/xmltv.sock

Problemet är ju att den nerladdade xml-filen bara har data för 4:dagar sen måste man köra om kommandot.

Så min fråga:
Är det någon som orkar förklara för mig hur jag gör en cron job för detta eller såg även att man nämnt: tvzon, tv-grab-file, detta har jag dock ej klarat få igång. Kollat runt på nätet och finns ju mycket om detta men inte precis någon utförlig guide.

Behöver bara få igång svensk epg

Min uppsättning ser ut så här:
Ubuntu 16.04 server med tvheadend.
Raspberry med Libreelec där tvheadend klientprogrammet är installerat.

Tack på förhand!
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: TVHeadEnd

Inlägg av FreddyK »

Jag använder mig av tv_grab_file som finns inbyggt även i LibreELEC från början.
Däremot finns inte så många tv grabbers vad jag sett.
tv_grab_se_tvzon finns i standard tv grabbers paketet för Linux vet inte om det går få in det i LibreELEC på nåt sätt har inte kollat på det.
Du kan ju annars använda Rytec EPG http://www.vuplus-community.net/rytec/r ... vnordic.gz
Då den är till Dreambox så är det precis som med tvzon etc att du får manuellt mappa det mesta till kanalerna.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
rexzar
Inlägg: 7
Blev medlem: fre jun 02, 2017 5:03 am

Re: TVHeadEnd

Inlägg av rexzar »

FreddyK skrev:Jag använder mig av tv_grab_file som finns inbyggt även i LibreELEC från början.
Däremot finns inte så många tv grabbers vad jag sett.
tv_grab_se_tvzon finns i standard tv grabbers paketet för Linux vet inte om det går få in det i LibreELEC på nåt sätt har inte kollat på det.
Du kan ju annars använda Rytec EPG http://www.vuplus-community.net/rytec/r ... vnordic.gz
Då den är till Dreambox så är det precis som med tvzon etc att du får manuellt mappa det mesta till kanalerna.
Hmm okej intressant,

Nu känner jag mig dum(a) Var läser jag in rytec-filen? Och saken är den att jag inte förstod mig på: tv_grab_se_tvzon, för såg att det fanns som alternativ inne i tvheadend-inställningarna. men hände inget när jag valde att aktivera det. Jag lyckades bara få epg genom att skicka in xml-filen via socat.

Sen kör jag ju tvheadend på Ubuntu, LibreELEC kör bara klientprogrammet som pekar på ubuntu-servern.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: TVHeadEnd

Inlägg av FreddyK »

Du måste välja att scanna EPG grabbers igen och vänta ett tag så ska det börja dyka upp.
Och som jag tidigare sa du måste mnuellt lägga in EPG för kanalerna under "Channel/EPG / Kanaler" det kommer inte automatiskt.
Sen rekomenderar jag sätta en högre prioritet på tvzon source så den väljer den först.
Du kan grabba upp till 3 veckor framåt med --days parametern.

Det är möjligt att du inte har tv_grab_file men du kan ladda ner den från t.ex. github https://github.com/Rigolo/tv-grab-file
Du kan då ladda ner rytec epg med wget bara till ~/.xmltv/tv_grab_file.xmltv och sen aktivera tv_grab_file i tvheadend.
Du kan editera filen för att ändra till annat namn eller om du vill grabba flera källor.
Rytec EPG är annars en kommande feature i 4.4 om allt går som det ska https://tvheadend.org/versions/60 #feature 4270.
En del av funktionerna finns redan som kommer i 4.4 om man kör development versionerna (4.3.x)
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
rexzar
Inlägg: 7
Blev medlem: fre jun 02, 2017 5:03 am

Re: TVHeadEnd

Inlägg av rexzar »

Okej, nu börjar det klarna:) hade helt missat att man skulle köra: v_grab_se_tvzon --configure osv

Om jag ställer in antalet dagar den ska ta epg med: --days kommandot kommer epg:n att hämta ny data efter vi säger 3 veckor? eller konfigurerar man det också någonstans?

Och om jag vill ha 3 veckor kör jag: --days 21 då?
Skriv svar