TVHeadEnd

Moderator: otto

FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: TVHeadEnd

Inlägg av FreddyK »

Nevon skrev:Vad gör man för fel om man bara får in en kanal som inte funkar i Plex... ser alla i muxen i tvhead.
Den säger att det inte går att uppdater kanalerna i plex.
Ingen expert på Plex men kanske du skulle testa uppdatera pluginet

https://forums.plex.tv/t/rel-livetvh-li ... d/191607/1
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Nevon
Inlägg: 55
Blev medlem: mån feb 13, 2017 9:58 pm

Re: TVHeadEnd

Inlägg av Nevon »

Känns ju tyvärr som varken LiveTVH eller tvhProxy är direkt aktiva.. uppdaterade senast 2017..
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: TVHeadEnd

Inlägg av FreddyK »

Nevon skrev:Känns ju tyvärr som varken LiveTVH eller tvhProxy är direkt aktiva.. uppdaterade senast 2017..
LiveTVH uppdateras ofta som du kan se på sidan jag länkade.
Senaste uppdateringen för 3 veckor sedan.

2018.07.25 - LiveTVH 1.4 95

New: Support both plain and digest authentication for Tvheadend HTTP authentication
New: Channel artwork via HTTPS now falls back to SSL without certificate verification if necessary due to a Plex issue 3
Changed: Plex Web no longer supports direct streaming 256kbps audio, lowered specified audio bitrate for audio direct streaming
Bugfix: Recordings failed to display when resolution was not set
Bugfix: Plugin failed to respond if theTVDB metadata is enabled and thetvdb.com 1 is unreachable
Bugfix: Plugin failed to respond when accessing recordings if the Tvheadend recordings data contains invalid UTF-8 characters, added fallback to ISO-8859-1 characters
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Nevon
Inlägg: 55
Blev medlem: mån feb 13, 2017 9:58 pm

Re: TVHeadEnd

Inlägg av Nevon »

Ja förlåt. tänkte på tvhProxy.
Får inte pluginet att funka heller.. om man tänker utanför PLEX. vad skall man köra med då mot tvhead? Finns det något som funkar lite mer outofthebox?
Nevon
Inlägg: 55
Blev medlem: mån feb 13, 2017 9:58 pm

Re: TVHeadEnd

Inlägg av Nevon »

Ni som har koll.. om man vill köpa en riktigt bra IPTV box.. där man blir av med interlace problemen..
Nevon
Inlägg: 55
Blev medlem: mån feb 13, 2017 9:58 pm

Re: TVHeadEnd

Inlägg av Nevon »

Kan glad meddela att jag fått allt funka mot Plex med tvhproxy bla. riktigt bra och smidigt med Plex EPG.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: TVHeadEnd

Inlägg av FreddyK »

Nevon skrev:Ja förlåt. tänkte på tvhProxy.
Får inte pluginet att funka heller.. om man tänker utanför PLEX. vad skall man köra med då mot tvhead? Finns det något som funkar lite mer outofthebox?
Jag kör Kodi med pvr.hts addon och då fungerar även inspelning och timeshift och svenska undertexter fungerar.
Men det funkar även med Enigma2 boxar eller annat som kan ta emot strömmar.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
AbelKabel
Inlägg: 3
Blev medlem: sön sep 09, 2018 4:20 pm

Re: TVHeadEnd

Inlägg av AbelKabel »

Kör TvHeadend som en Docker container med Raspberry 3B+ som klient men har problem med att jag får pixlar i bilden, ibland så fryser strömmen.
Har testat med både Simple IPTV client och TVH, mindre problem med Simple. HTSP orsakar betydligt fler frysningar än vanlig pass.
Är det någon som har fått fram en problemfri kombination av TvHeadend och Kodi på RPI? Om ni har lyckats, vad kör ni med för inställningar?
atrix
Inlägg: 803
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: TVHeadEnd

Inlägg av atrix »

Jag kör min TVHeadEnd server på en linux image på VMware. Funkar perfekt, inga pixel eller hack i strömmen.
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
bhd
Inlägg: 86
Blev medlem: mån aug 29, 2016 7:16 am

Re: TVHeadEnd

Inlägg av bhd »

Tänkte ge mig på att installera och konfigurera TvHeadEnd.

Vilken hårdvara är det optimala att köra servern på?
Skriv svar