KODI på en Raspberry?

Moderator: otto

malajo
Inlägg: 1
Blev medlem: tis jan 24, 2017 12:42 pm

KODI på en Raspberry?

Inlägg av malajo »

Jag går i tankarna att skaffa mig iptv och har precis fått tillgång till ett 24-timmars-test.
Har en Raspberry Pi kopplad till tv:n som kör kodi och tänkte att den skulle funka fint, i alla fall till ett test.
Har väl tänkt skaffa en box i stället vid senare tillfälle.

I vilket fall får jag inte kanalerna att hoppa igång på Raspberryn.
Det kommer upp en "laddnings-symbol" i nån sekund sen försvinner den och inget mer händer.
Har kollat routern och det verkar inte vara nått problem där.
Testat att koppla Ri:en via DMZ i routern men precis samma problem ändå.

Testade sen att installera KODI på en PC i stället och då funkar det direkt.

Så funderingen är ju så klart varför jag inte kan köra från Raspberryn?

Läste om nån som var tvungen att köra M3U-filen lokalt i stället, skulle det kunna funka?
Zissou
Inlägg: 6
Blev medlem: fre mar 17, 2017 6:07 pm

Re: KODI på en Raspberry?

Inlägg av Zissou »

Jag har exakt samma problem, har du löst detta?
!!!
Inlägg: 2
Blev medlem: tor apr 06, 2017 7:29 am

Re: KODI på en Raspberry?

Inlägg av !!! »

Är det någon som fått det att fungera på Raspberry med kodi? Jag har försökt ett antal vesioner med olika PI, men med samma resultat; IPTV king fungerar inte. KODI på Raspberry verkar förövrigt fungera utmärkt. Mit konto fungerar också utmärkt med KODI på windows 7 /10.

Om någon fått det att fungera vore det intresant att få reda på hur.
ntrpnr
Inlägg: 4
Blev medlem: tor apr 06, 2017 9:24 am

Re: KODI på en Raspberry?

Inlägg av ntrpnr »

!!! skrev:Är det någon som fått det att fungera på Raspberry med kodi? Jag har försökt ett antal vesioner med olika PI, men med samma resultat; IPTV king fungerar inte. KODI på Raspberry verkar förövrigt fungera utmärkt. Mit konto fungerar också utmärkt med KODI på windows 7 /10.

Om någon fått det att fungera vore det intresant att få reda på hur.
Kolla mitt inlägg här:

https://iptvking.me/forum/viewtopic.php?f=28&t=427
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: KODI på en Raspberry?

Inlägg av FreddyK »

Funkar alldeles utmärkt här men då kör jag mot en TVheadend server istället.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
ntrpnr
Inlägg: 4
Blev medlem: tor apr 06, 2017 9:24 am

Re: KODI på en Raspberry?

Inlägg av ntrpnr »

FreddyK skrev:Funkar alldeles utmärkt här men då kör jag mot en TVheadend server istället.
Kan du beskriva hur din lösning är uppsatt? Nyfiken.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: KODI på en Raspberry?

Inlägg av FreddyK »

Ska försöka få till en guide så småningom men har en dator där TVheadend körs.
Till den har jag ett antal tuners där jag tar emot vanlig TV.
Utöver det har jag lagt till IPTVKING för IPTV + ytterligare en till leverantör för US/CAN kanaler.
Har också lagt till diverse egna länkar till diverse kanaler.
Till det kopplar jag upp mig då med surfplatta, kodiklienter osv på olika ställen.
Såklart funkar bara 1 kanal åt gången hos IPTVKING vilket jag sett till genom att begränsa till max 1 stream i TVheadend.
Den lösningen ger mig också textning på texttv kanaler + att jag har timeshift och inspelning bla.
Vill man se på flera ställen samtidigt kan man såklart skaffa flera abb hos IPTVKING och lägga in alla och den kommer välja första lediga abb och funka som en box med flera tuners.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
ntrpnr
Inlägg: 4
Blev medlem: tor apr 06, 2017 9:24 am

Re: KODI på en Raspberry?

Inlägg av ntrpnr »

FreddyK skrev:Ska försöka få till en guide så småningom men har en dator där TVheadend körs.
Till den har jag ett antal tuners där jag tar emot vanlig TV.
Utöver det har jag lagt till IPTVKING för IPTV + ytterligare en till leverantör för US/CAN kanaler.
Har också lagt till diverse egna länkar till diverse kanaler.
Till det kopplar jag upp mig då med surfplatta, kodiklienter osv på olika ställen.
Såklart funkar bara 1 kanal åt gången hos IPTVKING vilket jag sett till genom att begränsa till max 1 stream i TVheadend.
Den lösningen ger mig också textning på texttv kanaler + att jag har timeshift och inspelning bla.
Vill man se på flera ställen samtidigt kan man såklart skaffa flera abb hos IPTVKING och lägga in alla och den kommer välja första lediga abb och funka som en box med flera tuners.
Tack, intressant. Funkar EPG?
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: KODI på en Raspberry?

Inlägg av FreddyK »

Ja du kan importera EPG från olika källor.
Kör en kombination från bla TVZon, Zap2It, Rytec och ESTIPTV's EPG som funkar med IPTVKING.
Du kan skapa egna grupper och lägga in vilken EPG och logos du vill.
Det kommer bara automatiskt om du använder ESTIPTV eller annan EPG som matchar ID's för kanalerna.
Men du kan konfiguera det manuellt för att få dit det för kanalerna.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Doza
Inlägg: 1
Blev medlem: sön apr 09, 2017 8:08 pm

Re: KODI på en Raspberry?

Inlägg av Doza »

FreddyK skrev:Ska försöka få till en guide så småningom men har en dator där TVheadend körs.
Till den har jag ett antal tuners där jag tar emot vanlig TV.
Utöver det har jag lagt till IPTVKING för IPTV + ytterligare en till leverantör för US/CAN kanaler.
Har också lagt till diverse egna länkar till diverse kanaler.
Till det kopplar jag upp mig då med surfplatta, kodiklienter osv på olika ställen.
Såklart funkar bara 1 kanal åt gången hos IPTVKING vilket jag sett till genom att begränsa till max 1 stream i TVheadend.
Den lösningen ger mig också textning på texttv kanaler + att jag har timeshift och inspelning bla.
Vill man se på flera ställen samtidigt kan man såklart skaffa flera abb hos IPTVKING och lägga in alla och den kommer välja första lediga abb och funka som en box med flera tuners.
Lånar tråden lite :)

Tjena Freddy!
Du verkar kunnig medans jag är novis när de gäller detta :(. Är våldsam fanatiker av att spela in dom program jag vill se.
Hur fungerar det här med TVheadend? Har kikat lite på olika smådatorer/boxar och fastnat lite för WeTek 2 play 4K alt. Vu+ solo 4K med en HD/SSD och undrar om det är möjligt att ha TVheadend installerat på dom och samtidigt använda KODI och kunna spela in? Allt i samma låda så att säga.

Om inte, kan du ge nåt tips på en smidig "allt-i-ett" lösning?
Skriv svar