Vissa kanaler funkar ej i kodi

Moderator: otto

mrjackeb
Inlägg: 2
Blev medlem: sön okt 27, 2019 5:49 pm

Vissa kanaler funkar ej i kodi

Inlägg av mrjackeb »

Jag streamar via kodi 17 (OSMC)på raspberry pi genom addon PVR IPTV Simple Client.

Problemet är att inte alla kanaler fungerar, många kanaler fungerar men inte alla. När jag väljer en kanal t.ex. sportkanalen så är bilden helt svart och varken bild eller ljud funkar.

Jag kan spela alla kanaler som inte funkar i kodi genom GSE-appen i android-telefon så det ska inte vara något fel på kanalerna/källan.

Någon som vet anledningen till detta och vad man kan testa för att få alla kanalerna att fungera via Kodi då detta är min huvudspelare till TVn?
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Vissa kanaler funkar ej i kodi

Inlägg av FreddyK »

Kanske testa Kodi 18 eller Kodi 19 alpha ifall det fungerar bättre där?
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
mrjackeb
Inlägg: 2
Blev medlem: sön okt 27, 2019 5:49 pm

Re: Vissa kanaler funkar ej i kodi

Inlägg av mrjackeb »

Vill helst köra den version jag har pga. Man har plockat bort andra funktioner i dom senare versioner som jag behöver.

Inget annat tips? Finns det någon annan addon som kan funka bättre som du har erfarenhet av?
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Vissa kanaler funkar ej i kodi

Inlägg av FreddyK »

Vilka funktioner är det som saknas?
Finns några saker som ersatts med andra saker eller döpts i senare versioner men kan inte se nåt som skulle saknas som funnits i tidigare versioner.

Men om du ändå ska köra med nuvarande version så är väl mitt enda tips att köra mot egen TVheadend server med pvr.hts addon.
Förut har man kunnat köra med Stalker addon med men den fungerar nog inte längre efter att man har bytt mjukvara.
Den kräver också att du lägger till MAC address i Dashboard.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Skriv svar