Instruktioner för Kodi

Moderator: otto

enmig
Inlägg: 4
Blev medlem: tis aug 23, 2016 7:01 am

Instruktioner för Kodi

Inlägg av enmig »

Följer instruktionerna för Kodi punkt för punkt, men efter punkt 13 händer varken punkt 14 eller 15. Vad ska jag göra då?
admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: Instruktioner för Kodi

Inlägg av admin »

Hej!

Det finns primärt två orsaker för detta.

1. Det första är ju att du har förmodligen gjort fel i alla steg innan, eller så är din TV inte Enabled samt din PVR IPTV SIMPLE CLIENT är inte Enabled.
2. Du har VPN aktiverat
enmig
Inlägg: 4
Blev medlem: tis aug 23, 2016 7:01 am

Re: Instruktioner för Kodi

Inlägg av enmig »

Hej

Jag har dubbelkollat allt och jag har inte gjort fel.
Hur som helst är mina 24 timmar nu slut.
admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: Instruktioner för Kodi

Inlägg av admin »

enmig skrev:Hej

Jag har dubbelkollat allt och jag har inte gjort fel.
Hur som helst är mina 24 timmar nu slut.
Tråkigt att höra, någonting är det ju som inte stämmer. Det är ingen annan jag hört som har haft det problemet om inte det berott på VPN eller annat. Jag hoppas du inte körde den senaste Kodi V17 Krypton utan körde Kodi V16 Jarvis då det är den enda de funkar på just nu. Försök ordna upp din konfig och ansök om ett nytt provkonto till helgen så du hinner lägga ner tid på detta. Finns en del youtube videos om du söker på pvr iptv simple client på youtube
mokravoda
Inlägg: 5
Blev medlem: mån aug 15, 2016 3:45 pm

Re: Instruktioner för Kodi

Inlägg av mokravoda »

Steg 11 är missvisande. Du behöver ladda ner filen som du får via länken och välja att köra från lokal lista istället för remote.
Hade varit bra om ni kunde erbjuda någon form av pastebin eller liknande som vi kan peka URL:en mot istället för att ofta behöva ladda ner ny lista och lägga in lokalt då det verkar ske mycket förändringar/förbättringar i m3u-listan konstant.
admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: Instruktioner för Kodi

Inlägg av admin »

mokravoda skrev:Steg 11 är missvisande. Du behöver ladda ner filen som du får via länken och välja att köra från lokal lista istället för remote.
Hade varit bra om ni kunde erbjuda någon form av pastebin eller liknande som vi kan peka URL:en mot istället för att ofta behöva ladda ner ny lista och lägga in lokalt då det verkar ske mycket förändringar/förbättringar i m3u-listan konstant.
Nej där har du fel. Du KAN använda en lokal m3u men du använder remote för att få alla uppdateringar och slippa ladda ner en ny m3u varje gång.
mokravoda
Inlägg: 5
Blev medlem: mån aug 15, 2016 3:45 pm

Re: Instruktioner för Kodi

Inlägg av mokravoda »

admin skrev:
mokravoda skrev:Steg 11 är missvisande. Du behöver ladda ner filen som du får via länken och välja att köra från lokal lista istället för remote.
Hade varit bra om ni kunde erbjuda någon form av pastebin eller liknande som vi kan peka URL:en mot istället för att ofta behöva ladda ner ny lista och lägga in lokalt då det verkar ske mycket förändringar/förbättringar i m3u-listan konstant.
Nej där har du fel. Du KAN använda en lokal m3u men du använder remote för att få alla uppdateringar och slippa ladda ner en ny m3u varje gång.

Jag vet att det går men KODI stödjer inte den URL:en. Det hade funkar om det var en ren textfil som url:en pekade mot men i detta fall går det genom ett php-skript vilket verkar vara problematiskt. Testa själv så får du se. Allmänt känt problem
admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: Instruktioner för Kodi

Inlägg av admin »

Alltså, ALLA våra kunder kör med URL.
Stäng av NAT i din router och stäng av VPN om du har det så kommer det fungera :D
enmig
Inlägg: 4
Blev medlem: tis aug 23, 2016 7:01 am

Re: Instruktioner för Kodi

Inlägg av enmig »

admin skrev:
Tråkigt att höra, någonting är det ju som inte stämmer. Det är ingen annan jag hört som har haft det problemet om inte det berott på VPN eller annat. Jag hoppas du inte körde den senaste Kodi V17 Krypton utan körde Kodi V16 Jarvis då det är den enda de funkar på just nu. Försök ordna upp din konfig och ansök om ett nytt provkonto till helgen så du hinner lägga ner tid på detta. Finns en del youtube videos om du söker på pvr iptv simple client på youtube

Okej, jag har läst på lite under veckan och kollat youtube så jag ansöker om ett nytt provkonto i helgen så får vi se.
Tack för hjälpen såhär långt.
admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: Instruktioner för Kodi

Inlägg av admin »

Super!
Skriv svar