Får inte EPG att fungera på Apple TV 4K - GSE IPTV

Moderator: otto

yoey
Inlägg: 2
Blev medlem: tor aug 01, 2019 6:51 am

Får inte EPG att fungera på Apple TV 4K - GSE IPTV

Inlägg av yoey »

Jag har en längre tid försökt få EPG att fungera på både min Apple TV 4K såväl som iPhone Xs. På båda enheterna använder jag mig av GSE IPTV-appen. Tidigare använde jag Smart TV-appen på min LG Smart TV och där fungerar EPG utmärkt.

Jag har testat följande:

Lag till och tagit bort EPG-länk från "EPG-programguiden". Testat med flera olika EPG-länkar men framförallt den som jag tagit från Dashboard/Channels/EPG.

Jag har fått följande svar från supporten men inte heller det har löst problemet:

************

EPG uppdateras och mixtras med ibland, den kommer och försvinner.

Du skall egentligen inte behöva lägga in EPG utan den finns där automatiskt.

Testa ta bort den och vänta några dagar och se ifall den kommer tillbaka.

Det är som sagt tredjepartsleverantörer som mixtrar med EPG och inte vi

************

Hoppas någon har någon bra idé eller kanske rent av en lösning. :-)
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Får inte EPG att fungera på Apple TV 4K - GSE IPTV

Inlägg av FreddyK »

Normalt brukar jag säga att testa använda sig av EPGPORTAL's länkar (hette ESTIPTV förut) men dom har inte uppdaterats på länge.
Normalt ska EPG från Dashboard fungera och när jag kollar i den nerladdade EPG filen så har den ny EPG data åtminstone så den ska fungera.
Annars kan du testa den samlade EPG'n för alla kanaler som har EPG

Kod: Markera allt

http://tv.iptvking.iptv.uno:8080/xmltv.php?username=xxxxxx&password=yyyyyy
username och password är samma som står i m3u filen.

Annars finns ju Xtream-Editor med som du kan använda dig av och då kan du editera kanallistor och lägga till från andra källor i samma fil med.
http://xtream-editor.com

Orkar man pilla lite så kan man sätta upp en egen TVheadend server med där du kan blanda TV kort och IPTV källor och skicka ut på liknande sätt som IPTVKING i eget nätverk men kom isf ihåg att begränsa IPTVKING källan till max 1 connection åt gången.
Där kan du använda dig t.ex. av TVzon EPG som har EPG för nordiska kanalerna bla för 3 veckor framåt.
Men det kräver en del manuellt arbete att mappa EPG till kanalerna.
Det alternativet ger dig också möjlighet till timeshift och spela in.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
yoey
Inlägg: 2
Blev medlem: tor aug 01, 2019 6:51 am

Re: Får inte EPG att fungera på Apple TV 4K - GSE IPTV

Inlägg av yoey »

Hej FreddyK och stort tack för ditt utförliga svar! Uppskattar det verkligen.

Jag har nu testat EPGPORTAL's länkar samt den samlade länken både i GSE IPTV på min Apple TV 4K och min iPhone Xs och tyvärr fungerar det inte.

Jag får felmeddelande "no EPG for this channel" när jag klickar på EPG info i appen i både Apple TV 4K och iPhone Xs. (precis som innan).

iPhone Xs
På min iPhone Xs på GSE appen så ser det ut som om en uppdatering sker när man väljer "Uppdatera EPG data" under EPG-länkens inställningar. Jag får då under ett par sekunder information om att "Infoga program records" och typ 16.000 poster uppdateras. Därefter får jag en sida i appen där jag får upp EPG data för ett fåtal (gamla) datum:

28/04/19, sön
29/04/19, mån
30/04/19, tis
01/05/19, ons
02//05/19, tors
04/05/19, lör

Apple TV 4K
På min Apple TV 4K GSE appen så får jag felmeddelande "Error inseting epg" när jag väljer "Uppdatera EPG data" under inställningarna på EPG-länken.
Skriv svar