På väg att skaffa IPTV

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas

Moderator: otto

larza15
Inlägg: 1
Blev medlem: lör mar 02, 2019 10:29 am

På väg att skaffa IPTV

Inlägg av larza15 »

Hallå.

Har letat runt i trådarna men blir inte riktigt klok.
Ja tänker mig skaffa IPTV.

Ja har följande "setup" nu.
*Tv i vardagsrum, kopplad direkt till router. Kör idag netflix, twitch etc. via PS4 till denna.
*Tv i sovrum, endast trådlös ansluten. Streamar via mob och chromecast till denna.
*PC med två skärmar för att kunna se 2 matcher samtidigt te.x.
Har en chromecast och en fire tv stick.

1. Vad behöver jag införskaffa för att kunna se IPTV?
2. Kan jag ha flera olika mottagare men med samma konto? Ja vill ju ha den direkt inkopplad i vardagsrumstv, men vill ha möjlighet att kolla på PC och sedan när jag lägger mig, vill jag kunna casta till sovrums tv´n. Går det?
3. Ja kommer ju att hoppa från att se på tv i vardagsrum till sovrum. Men detta räknas väl inte som att man hoppar mellan IPadresser för mycket?

Tack på förhand.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: På väg att skaffa IPTV

Inlägg av FreddyK »

1. Du köper ett konto här https://www.iptvking.me/kop/

2. Ja du kan ha flera mottagare/enheter på samma konto men du kan bara köra med 1 samtidigt annars så blir du bannad.
Du kan casta med vissa appar annars så kan man köpa små enheter för sovrumstv'n t.ex. AndroidTV box eller RPi3+ osv.
Går däremot aldrig att garantera att streaming över Wifi fungerar bra utan beror på förutsättningarna där du bor och hur bra grejer du har.

3. Om du är kopplad till router så har du samma IP utåt då du enbart använder lokala IP adresser bakom routern som inte syns utåt.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Skriv svar