IPTV King, abonnemang och ProgTV, nybörjarfrågor

Moderator: otto

spode
Inlägg: 2
Blev medlem: tis dec 04, 2018 11:57 am

IPTV King, abonnemang och ProgTV, nybörjarfrågor

Inlägg av spode »

Hej!
Jag är helt ny på detta och ber om ursäkt ifall dessa frågor är lite väl triviala, men vill inte göra fel :)
Jag borde få min Nvidia Shield Android TV v2 levererad idag. Tänkte pröva på IPTV för första gången, känns som mycket prisvärt alternativ :mrgreen:

1. Vilket av paketen är det jag skall välja då jag handlar, jag tror det är Övriga enheter eftersom det inte är en tv utan Android TV box. Korrekt?

2. Jag vill, om möjligt, använda ProgTV istället för KODI. Om jag förstått det rätt så lägger jag bara till url-adressen jag får via email i ProgTV. Jag behöver inte ange mac adress eller dylikt?

3. Separata EPG för olika länder? Låt oss säga att jag skall se på kanaler från Sverige, US, UK och Albanien. Kan jag gruppera dessa och lägga till egna EPGn för varje grupp?

Eller är det bättre att använda någon annan app istället?

Ett stort tack för hjälp redan på förhand!
Jan
atrix
Inlägg: 803
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: IPTV King, abonnemang och ProgTV, nybörjarfrågor

Inlägg av atrix »

1) Ja, det stämmer. Du får nu en länk som du använder.
2) Jag känner inte till detta men om det är nu som du säger att bara lägga till länken som man gör på Kodi bör det inte vara några problem.
3) Om du vill få EPG på detta sätta så måste du nog ha en egen server typ TVHeadEnd, där kan man själv ladda ner specifika EPG:er och tilldela de kanler du vill se. Annars kommer du tyvärr vara fast med de EPG:er du kan se på IPTVkings sajt.

Jag själv kör med Kodi, är otroligt nöjd. Det är vad jag rekommenderar. Men du kan ju alltid testa de olika så märker du ju vad du gillar.
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
spode
Inlägg: 2
Blev medlem: tis dec 04, 2018 11:57 am

Re: IPTV King, abonnemang och ProgTV, nybörjarfrågor

Inlägg av spode »

atrix skrev:1) Ja, det stämmer. Du får nu en länk som du använder.
2) Jag känner inte till detta men om det är nu som du säger att bara lägga till länken som man gör på Kodi bör det inte vara några problem.
3) Om du vill få EPG på detta sätta så måste du nog ha en egen server typ TVHeadEnd, där kan man själv ladda ner specifika EPG:er och tilldela de kanler du vill se. Annars kommer du tyvärr vara fast med de EPG:er du kan se på IPTVkings sajt.

Jag själv kör med Kodi, är otroligt nöjd. Det är vad jag rekommenderar. Men du kan ju alltid testa de olika så märker du ju vad du gillar.
Tack för hjälpen atrix!
Du har säkert rätt, borde försöka olika upplägg för att se vilket man gillar bäst. Fast just nu känns det bara som om man vill attd et skall fungera och inte göra feö så att man blir spärrad :)
Skriv svar