Störningar på kanaler

Moderator: otto

Jens
Inlägg: 3
Blev medlem: tor nov 02, 2017 6:17 pm

Störningar på kanaler

Inlägg av Jens »

Hej!
Jag har haft min iptv i ca en vecka och jag har haft störningar på olika kanaler varje dag. Igår 1/11 så fungerade inte några av viasat kanalerna och ikväll 2/11 så är det samma strul med c more bilden hackar som om det skulle vara dålig uppkoppling, men jag har inte problem med internet i övrigt . Dessutom sedan ca 30 min så fungerar inga kanaler alls, det är helt svart i rutan. Går det att prova med att skicka ut nya signaler eller har ni nått annat förslag på hur jag blir av med problemet?
Clot
Inlägg: 4
Blev medlem: tor sep 14, 2017 7:58 pm

Re: Störningar på kanaler

Inlägg av Clot »

Nu är det jättestora problem med att det hackar på c-More kanalerna, har testat med Speedtest mot Holland och där är det inga problem ligger långt över de 30 mbit, byter jag kanal och återgår till cmore live 3 så fungerar det i 30 sekunder
Mycket irriterande!!
Tony
Inlägg: 4
Blev medlem: sön okt 08, 2017 2:01 pm

Re: Störningar på kanaler

Inlägg av Tony »

Finns det någon lösning på hackande bild och att den ibland låser sig?
Kanal 9HD bl.a hackar och går inte att se.
Har uppkoppling 100/10mbit så det bör inte vara problemet.
sickswe
Inlägg: 14
Blev medlem: tor nov 02, 2017 6:33 pm

Re: Störningar på kanaler

Inlägg av sickswe »

jag har också störningar.. Tittade på LIVE 3 HD och efter ca 30 sek, så började den frysa hela tiden.. Både på Kodi och PLEX. (PC) satte på LIVE 3 icke HD. där funkade det mycket bättre.. Testade även cmore sport HD samma där.. fryser efter ca 30 sek. Jag har både testat HLS och TS, men samma sak.. jag har 250/100 med sladd. vad är felet tro?
Jadit
Inlägg: 3
Blev medlem: tor nov 02, 2017 8:29 pm

Re: Störningar på kanaler

Inlägg av Jadit »

Samma här, har störningar på de flesta kanaler, tittade på Hockey i kväll väldigt störande går inte mer än fem minuter mellan att bilden hackar och fryser. Vad gör man?
Jens
Inlägg: 3
Blev medlem: tor nov 02, 2017 6:17 pm

Re: Störningar på kanaler

Inlägg av Jens »

Det verkar vara problem med hd kanalerna. Nian gick inte titta på alls på hd, men det är inga störningar på kanalen utan hd (har tittat ungefär en timme). Det verkar vara likadant på övriga kanaler som krånglar med hd
Jadit
Inlägg: 3
Blev medlem: tor nov 02, 2017 8:29 pm

Re: Störningar på kanaler

Inlägg av Jadit »

Jag tittade på kanaler som inte var HD men det var samma sak där fast inte lika ofta.
sickswe
Inlägg: 14
Blev medlem: tor nov 02, 2017 6:33 pm

Re: Störningar på kanaler

Inlägg av sickswe »

Samma skit idag också när det är hockey... HD laggar som satan och icke HD funkar hyffsat.. vad är det för fel????? Det är ju för sporten skull man har detta.. det är inte "bonde söker fru" man vill se
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Störningar på kanaler

Inlägg av FreddyK »

Vilken kanal? Har på C More Sport HD SE just nu och inget lagg än sålänge.
Och 3 mål senare och 3-0 till BIF fortfarande inget lagg.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Ampa69
Inlägg: 89
Blev medlem: lör okt 15, 2016 12:01 am

Re: Störningar på kanaler

Inlägg av Ampa69 »

FreddyK skrev:Vilken kanal? Har på C More Sport HD SE just nu och inget lagg än sålänge.
Och 3 mål senare och 3-0 till BIF fortfarande inget lagg.
Idag funkade denna kanal för mig också utan problem faktiskt :shock:
Skriv svar