TVIP 410 frys

Moderator: otto

Catmaster
Inlägg: 1
Blev medlem: sön okt 08, 2017 5:38 pm

TVIP 410 frys

Inlägg av Catmaster »

Är relativt ny på detta med IPTV och sitter på en 100/10 lina via T3 och har problem med frysningar hack på kvällstid övr tid fungerar allt perfekt. Har testat olika routrar och biljoners olika inställningar men alltid på kvällstid samma lagg frysningar mer eller mindre "mitt bästa val vart asus RT-AC87U med Merlins senaste prog vara , Tills...
Jag testade mitt tele2 modem som jag använder i husvagnen. Då jag kopplade in detta är det kristallklart inga frysningar ALLT funkar perfekt så det måste vara isp problem tänker jag? Någon annan som hittat lösningar? Jag går via T3 men nätet ägs av Teracom vad jag förstår
patte1
Inlägg: 2
Blev medlem: mån dec 04, 2017 9:54 am

Re: TVIP 410 frys

Inlägg av patte1 »

har samma problem med riksnet 100100 funkar bra med tele2 4g?
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: TVIP 410 frys

Inlägg av FreddyK »

Catmaster skrev:Är relativt ny på detta med IPTV och sitter på en 100/10 lina via T3 och har problem med frysningar hack på kvällstid övr tid fungerar allt perfekt. Har testat olika routrar och biljoners olika inställningar men alltid på kvällstid samma lagg frysningar mer eller mindre "mitt bästa val vart asus RT-AC87U med Merlins senaste prog vara , Tills...
Jag testade mitt tele2 modem som jag använder i husvagnen. Då jag kopplade in detta är det kristallklart inga frysningar ALLT funkar perfekt så det måste vara isp problem tänker jag? Någon annan som hittat lösningar? Jag går via T3 men nätet ägs av Teracom vad jag förstår
Teracom har inget med T3 att göra utan det är ett Umeå företag som kommer gå ihop med Alltele snart och bilda A3.
Kanske blir det bättre då det är gjort då Alltele funkar fint vad jag vet.
Men det kan också vara problem på ditt område eller hus med.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Iamneno
Inlägg: 11
Blev medlem: tor jul 20, 2017 12:57 pm

Re: TVIP 410 frys

Inlägg av Iamneno »

Samma här, större delen av dagar funkar de klockrent, sedan på kväll kan de ibland hacka... kör Telia 100/100 med egen Timecapsule router. Är det så att hostarna är överbelastade mot kvällen då alla tittar på tv samtidigt, men på dagarna är det lugnare?
Skriv svar