hantering av favoriter

Moderator: otto

PDK
Inlägg: 53
Blev medlem: tor feb 09, 2017 11:09 am

hantering av favoriter

Inlägg av PDK »

Jag undrar om någon har några tips ang. hantering av favoriter i en MAG254
Att skapa en sådan lista är inget problem men jag har märkt att jag inte kan tar bort oönskade kanaler.
Har också sett att det har både lagts till och tagits bort kanaler ur listan utan min inverkan.
Jag vet inte om jag gjort något fel eller om det finns en begränsning i boxen av nåt slag
Hoppas får svar på detta, har tittat på tidigare inlägg utan att träffa på just detta problem :?
Pontusk82
Inlägg: 98
Blev medlem: sön okt 30, 2016 11:08 pm

Re: hantering av favoriter

Inlägg av Pontusk82 »

Följer...
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: hantering av favoriter

Inlägg av FreddyK »

Har ju gjorts en hel del omorganiseringar av kanaler och kanaler som inte funkat har tagits bort osv så antagligen därför en del försvunnit.
Kommer ju ny dashboard där man har möjlighet att organisera egna kanallistor osv men osäker om det kommer att gå på MAG boxarna.
Misstänker att det bara funkar för dom som kör med M3U fil.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
PDK
Inlägg: 53
Blev medlem: tor feb 09, 2017 11:09 am

Re: hantering av favoriter

Inlägg av PDK »

Hej Fred, är det det nya Stalker middleware utseende du mena med "dashboard"?
Jag hade tillgång till den innan jag kom med IPTVKING. Den är ganska snygg men jag hann aldrig vänja mig med den.
Ska bli intressant ifall den implementeras
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: hantering av favoriter

Inlägg av FreddyK »

Nej det är nåt helt annat och den är tillgänglig redan även om allt inte finns än.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
PDK
Inlägg: 53
Blev medlem: tor feb 09, 2017 11:09 am

Re: hantering av favoriter

Inlägg av PDK »

verka inte vara tillgänglig för MAG. Jag minns att när jag hade en annan IPTV leverantör så kom man åt att byta utseendet på Stalker vyn i Settings men något sådant inställning finns inte med IPTVKING.

Sen märkte jag igår i instruktionerna för MAG att det är nu en annan URL än den jag använt sen jag blev kund här. Jag testade och den funkar exakt likadant som den gamla URL.
Tycker det är lite konstig att ingen information har gått ut om detta (i.a.f. inte hos mig). Vad det ha med sig för konsekvenser återstår att se.
forts. följer...
GAISARE
Inlägg: 1
Blev medlem: tor aug 17, 2017 10:45 am

Re: hantering av favoriter

Inlägg av GAISARE »

har gjort presis va det står i instruktionerna ändå ip svartlistad hoppas på hjälp
PDK
Inlägg: 53
Blev medlem: tor feb 09, 2017 11:09 am

Re: hantering av favoriter

Inlägg av PDK »

kolla mitt inlägg "Abonnemangs bekymmer" under Övriga frågor och funderingar
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: hantering av favoriter

Inlägg av FreddyK »

PDK skrev:verka inte vara tillgänglig för MAG. Jag minns att när jag hade en annan IPTV leverantör så kom man åt att byta utseendet på Stalker vyn i Settings men något sådant inställning finns inte med IPTVKING.

Sen märkte jag igår i instruktionerna för MAG att det är nu en annan URL än den jag använt sen jag blev kund här. Jag testade och den funkar exakt likadant som den gamla URL.
Tycker det är lite konstig att ingen information har gått ut om detta (i.a.f. inte hos mig). Vad det ha med sig för konsekvenser återstår att se.
forts. följer...
Har inget med MAG att göra utan det är ett webinterface som man loggar in på i webläsaren.
Med den nya dashboarden så har länkarna en egen hostname för varje IPTV leverantör istället för att alla köra med samma som tidigare.
Men som du säger så funkar den gamla länken fortfarande.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Skriv svar