VOD problem

Moderator: otto

Djons88
Inlägg: 2
Blev medlem: tor feb 08, 2018 8:40 pm

VOD problem

Inlägg av Djons88 »

Tjena! Har problem när jag vill kolla på Video on demand filmerna. Kan inte läsa in någon av dom. Kör med smart iptv på en philips smart tv (nyköpt)
Funkar på mag boxen vi har i andra rummet.
Är det filformatet eller något som inte TVn klarar av?
otto
Inlägg: 647
Blev medlem: sön sep 24, 2017 3:05 pm

Re: VOD problem

Inlägg av otto »

Djons88 skrev:Tjena! Har problem när jag vill kolla på Video on demand filmerna. Kan inte läsa in någon av dom. Kör med smart iptv på en philips smart tv (nyköpt)
Funkar på mag boxen vi har i andra rummet.
Är det filformatet eller något som inte TVn klarar av?
Hejsan tog bort din första tråd för onödigt att ha 2.
Pröva och gör om allt och läs bruksanvisningen.
OttO
Djons88
Inlägg: 2
Blev medlem: tor feb 08, 2018 8:40 pm

Re: VOD problem

Inlägg av Djons88 »

Tack för svar!
Jo jag gjorde nå konstigt å råka skicka 2st! Ursäkta för d :D

Menar du bruksanvisningen för smart tv? Har gjort den tidigare. Men kan testa igen. Tänkte bara så vi menar samma bruksanvisning :P
forsakenbear
Inlägg: 2
Blev medlem: tis jun 26, 2018 10:20 am

Re: VOD problem

Inlägg av forsakenbear »

Tja! Har exakt samma problem här. Enda som jag lyckats få att fungera är true detective serien. Smart iptv appen och philips tv.
otto
Inlägg: 647
Blev medlem: sön sep 24, 2017 3:05 pm

Re: VOD problem

Inlägg av otto »

Hejsan testa att ta borr din smart iptv app och ladda in den på nytt, gör ej detta om du ej vet hur du får tillbaka appen i din tv
Förresten kör du med nätverks kabel från din router firekt till din tv eller trådlöst? Många har problem med trådlös uppkoppling.
Sedan så är många smart tv ej så bra som boxar och köra i sin dator.
OttO
forsakenbear
Inlägg: 2
Blev medlem: tis jun 26, 2018 10:20 am

Re: VOD problem

Inlägg av forsakenbear »

otto skrev:Hejsan testa att ta borr din smart iptv app och ladda in den på nytt, gör ej detta om du ej vet hur du får tillbaka appen i din tv
Förresten kör du med nätverks kabel från din router firekt till din tv eller trådlöst? Många har problem med trådlös uppkoppling.
Sedan så är många smart tv ej så bra som boxar och köra i sin dator.
OttO
Kör med kabel från fiberuttaget > router > tv. ingen mediaomvandlare. Och routern är en eftermarknadsrouter. Står att "filen kan inte läsas eller hittas". Tittade mina specs på tvn. Och den ska klara av att spela .mkv filer.
Skriv svar