CNBC US paj?

Moderator: otto

Devv
Inlägg: 24
Blev medlem: lör okt 05, 2019 5:25 pm

CNBC US paj?

Inlägg av Devv »

CNBC US är minst sagt kajko på min set up. Bilden flyter samman och skapar någon sorts dubblett där olika delar ligger ovanpå varandra.

Någon mer med samma fel?
atrix
Inlägg: 803
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: CNBC US paj?

Inlägg av atrix »

Ja, samma problem häromdagen.
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
Devv
Inlägg: 24
Blev medlem: lör okt 05, 2019 5:25 pm

Re: CNBC US paj?

Inlägg av Devv »

Tack för svar!

Något som kan åtgärdas från leverantörernas sida? CNBC är en av huvudanledningarna till att jag kör IPTV, tillsammans med sportkanalerna.
atrix
Inlägg: 803
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: CNBC US paj?

Inlägg av atrix »

Så fort du se något problem med en kanal, rapportera detta i portalen, då är det störst chans att någon som kan göra något åt saken faktiskt gör det. Portalen är kopplad så att de som har hand om de olika kanalerna ser när ju deras kanal är paj. IPTVKing förmedlar bara de amerikanska kanalerna, så IPTVKing kan inte göra så mycket, Men när de som har hand om kanalen ser att någon har rapporterat in ett fel försöker man åtgärda, jag har själv rapporterat många kanaler, vissa av dem togs bort då det inte längre fanns någon som hade kanalerna.
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
Devv
Inlägg: 24
Blev medlem: lör okt 05, 2019 5:25 pm

Re: CNBC US paj?

Inlägg av Devv »

atrix skrev:Så fort du se något problem med en kanal, rapportera detta i portalen, då är det störst chans att någon som kan göra något åt saken faktiskt gör det. Portalen är kopplad så att de som har hand om de olika kanalerna ser när ju deras kanal är paj. IPTVKing förmedlar bara de amerikanska kanalerna, så IPTVKing kan inte göra så mycket, Men när de som har hand om kanalen ser att någon har rapporterat in ett fel försöker man åtgärda, jag har själv rapporterat många kanaler, vissa av dem togs bort då det inte längre fanns någon som hade kanalerna.
Snyggt, tack för tipset, har rapporterat den som ”wrong” i portalen nu.
Devv
Inlägg: 24
Blev medlem: lör okt 05, 2019 5:25 pm

Re: CNBC US paj?

Inlägg av Devv »

Fungerar fortfarande inte, trots att mina tickets sätts som resolved i portalen.

Lös det tack...
Skriv svar